verdoofd gevoel rond anus, wat is de oorzaak?

Lijkt wel of ik geen gevoel meer in mijn anus heb.
Mijn anus is constant ontspannen.
Ik heb gelezen dat het waarschijnlijk een hernia kan zijn.

Is dit ernstig ? wat zijn de mogelijke gevolgen hiervan?

Morgen bel ik gelijk mijn huisarts maar ik ben nogal ongerust hierover

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

Je hoort je anus ook niet te voelen hoor, onder normale omstandigheden.
Die hoort altijd, dus constant, ontspannen te zijn.

Of heb je last van passieve incontinentie?
Dan ontstaat er geen aandranggevoel, of bereikt het signaal de hersenen niet. Iemand die dat heeft, voelt dus niet dat het rectum vol is en geleegd moet worden.

Tja, als je dat bedoelt hoor je morgen meer van de huisarts.
Maar een dag meer of minder maakt dan ook niet uit.