lijd ik aan uitdroging?

Ik kan al 5dagen bijna niets eten en ik drink enkele slokjes per dag alleen om mijn medicatie in te nemen.. Nu voel ik mij wel steeds zwakker worden, ik heb regelmatig hoofdpijn en ik kamp ook met duizeligheid bij opstaan. Ik ben al 2x naar de dokter geweest en naar het ziekenhuis maar zij raden me alleen aan te proberen. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Lukt iets als een smoothie, vruchtensap, melk of drinkontbijt wel?
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe komt het dat je niet kan eten? Heb je geen honger? Krijg je het niet door je keel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Telkens als ik eet heb ik hevige maagkrampen. Zelfs bij het drinken van water.
Ritsuka
10 jaar geleden
en dit heb je bij alles wat je eet of drinkt? en ze weten niet waar het door komt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Morgen heb ik nog een onderzoek, en ga ik het toch even melden. Bedankt allemaal!

Antwoorden (4)

Hoofdpijn is inderdaad een teken van een tekort aan vocht. Een mens heeft dagelijks anderhalve liter vocht nodig. Een paar slokjes water is dus absoluut te weinig. Drink een paar glazen water, (kruiden)thee, bouillon en je zult merken hoeveel beter je je gaat voelen.
Amadea
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Zeker ook bouillon, anders krijg je zouttekort
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet toch 2 liter water per dag, tenminste dat had ik vroeger op school geleerd
Ritsuka
10 jaar geleden
die 2 liter water op een dag is niet nodig hoor.
Je krijgt ook vocht binnen uit je voeding, en zolang je urine niet sterkt ruikt of erg donker is, zit je wel goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weer zo'n onnodige min, + helemaal waar antwoord, maar.. niet een glas in 1 keer achterover gooien, maar steeds een klein slokje nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk... dat die min is omdat Amadea zegt dat de vraagsteller gewoon meer moet drinken. Als de vraagsteller dat kon, had Kelh deze vraag niet gesteld. Ik begrijp dat de oorzaak van de buikkrampen nog niet bekend is, maar dat er wel onderzoek gedaan wordt.
Niet mijn min
Amadea
10 jaar geleden
Ik denk eerder dat de min komt van iemand die meent dat anderhalve liter onjuist is en twee liter zou moeten zijn. Vraagsteller schrijft niets over het al dan niet kúnnen drinken. We weten niet wat er met hem of haar aan de hand is. Als de dokter alleen maar aanraadt om te proberen, is er toch niks mis mee om iemand te adviseren meer te drinken? Ik heb het ervaren dat iemand heel beroerd werd en dat dit bleek te komen doordat zij veel te weinig had gedronken. Als je weet dat je je echt beter zult voelen door meer te drinken, dan kan dat wellicht helpen om over de reden waarom je maar zo weinig drinkt heen te stappen...
Pak een stukje vel van je hand, tussen duim en wijsvinger en knijp er zachtjes in, als het goed is staat het stukje huid omhoog, maar zakt het direct terug, zakt het niet gelijk terug, dan is de kans zeer groot dat je uitgedroogd bent, of in ieder geval vocht tekort hebt. In dat geval naar de arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kans is groot dat je aan uitdroging lijd. Een lichaam heeft vocht nodig, wanneer je ook bijna niet eet ga je je zwak voelen. Vreemd dat arts en ziekenhuis dit niet opmerkt. Bij apotheek kun je vloeibare voeding krijgen, vertel van je problemen zij kunnen je advies geven of informatie bij arts vragen. Wanneer je vloeibare voeding met kleine slokjes kunt drinken verdeeld over de dag, krijg je wel voedingsstoffen en vocht binnen. Sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij echt alleen maar enkele slokken per dag drinkt en dat al een paar dagen lang dan ben je inderdaad aan het uitdrogen. Hoofdpijn kan worden veroorzaakt door het tekort aan vocht. Bovendien loop je de kans dat het bloed dikker word en hierdoor de bloeddruk daalt. Duizeligheid ontstaat (onder andere) door een te lage bloeddruk. Onderschat dit niet, dit is serieus gevaarlijk als er niets aan gedaan word. Probeer je huisarts hier attent op te maken. Eventueel kan een ziekenhuis vocht toedienen via een infuus. Blijf er in ieder geval niet mee rondlopen.