Is er ook straling in een mobiel of laptop als een wifi uit is?

Dit vraag ik me af

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik vraag me alleen af of dit ook geldt wanneer een mobiel of laptop uit staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een elektrisch apparaat aan staat is er altijd sprake van straling. Als hij uitstaat maar wel op ligt te laden is er ook sprake van straling. Het is dan geen Wi-Fi-straling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
btw, de straling is verwaarloosbaar klein, je kan er niet ziek oid van worden als je dat toevallig denkt
* just saying*
Cryofiel
10 jaar geleden
MrTomaat, een elektrisch apparaat dat aanstaat geeft niet per definitie straling af. Een op gellijkstroom brandend lampje, bijvoorbeeld, geeft geen straling af - tenzij je licht- en warmtestraling ook wilt meetellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast dat dat ook straling is, dacht ik zelfs dat het stroompje ook nog een straling afgaf. Ik zou niet weten waarom licht en warmtestraling niet meegeteld zouden moeten worden.
Cryofiel
10 jaar geleden
Een stroompje geeft geen straling af, het geeft slechts een veld af.

Antwoorden (1)

Bij je gsm is er nog steeds straling zolang je kan bellen en sms'jes kan ontvangen , bluetooth aanstaat enzovoort. Je kan altijd gebruik maken van de vliegtuigmodus voor als de straling uit moet bv in het vliegtuig (zoals de naam zegt)
En bij je computer moet je ook je bluetooth afzetten.

De straling zal nooit helemaal weg zijn want bv licht is ook straling, maar dat bedoelde je wss niet.