Wat kan plotselinge pijn in de kuit zijn?

Hallo,

Vanmiddag ben ik weggeweest met mijn vriend, op visite en heb bij hem achterop de fiets gezeten. Toen we eenmaal aankwamen was er niets aan de hand en ik ging gewoon zitten, uiteindelijk moest ik naar de wc en bij het opstaan merkte ik gelijk pijn in mijn kuit en een gevoel alsof het helemaal strak getrokken is. Ik kan ook mijn been niet helemaal strekken en als ik mijn gewicht erop zet gaat mijn been trillen alsof ik er doorheen zak.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat er kan zijn?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ivana
10 jaar geleden
Misschien kuitspier verrekt? Achterop de fiets zitten is voor een volwassene toch altijd iets waarbij je je evenwicht houdt door bepaalde spieren aan te spannen.
Ik zou het even aanzien, maar vooral zoveel mogelijk blijven bewegen. Dan krijgt de spier bloedtoevoer en is het leed binnen een paar dagen geleden.

Antwoorden (1)

Je kunt in je kuit bij het gaan staan, zeker met een niet warme kuit, een zweepslag hebben opgelopen. Dat is een kleiner of groter scheurtje die plotselinge, heftige scherpe pijn geeft. Dat geneest vanzelf. Je kunt eventueel onder je hiel in je schoenen de hak iets verhogen dmv een laagje kurk of vilt. Als de kuit rood en gespannen is en de huid glimmend strak staat, ga dan onmiddellijk naar je huisarts.