Tot hoe erg mag je platvoeten hebben bij defensie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/afgekeurd-platvoeten.362010
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vraag het aan de keuringsarts :)

Antwoorden (2)

Als die platvoeten verder geen problemen geven, dan maakt Defensie ook geen problemen.
Kan je normaal gesproken gewoon 20 km lopen, ook over oneffen terrein?

Er zijn twee verschillende soorten platvoeten:
Soepele platvoeten
Stijve Platvoeten

Platvoeten hoeven niet per se een belemmering te zijn bij lopen of sporten. Veel hardlopers, inclusief Olympisch recordhouders, hebben platvoeten. Goed schoeisel kan helpen, maar in legerkisten kan je ook best steunzolen dragen. Platvoeten kunnen echter wel een risico voor blessures vormen en het is dus verstandig er wel aandacht aan te besteden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Platvoeten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag best platvoeten hebben bij Defensie.

Ik ben zelf 14 jaar beroeps geweest en had hier ook last van. Toch heeft me dit niet beperkt om 5 jaar bij een elite korps te dienen.

Met goede steunzolen voorkom je blessures.

De keuringseisen kun je hier nalezen:
http://mpbundels.mindef.nl/35_serie/35_401/35_401_hoofdstuk_2.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben afgekeurd om paracommando te worden wegens mijn platvoeten, voor de rest was alles in orde. Ik draag al meer dan twaalf jaar steunzolen, heb nog nooit last gehad van mijn platvoeten en loop soms 16km lang.