welke vitamines mineralen moet ik extra binnen krijgen?

6 maanden geleden heb ik op beide hielen (door lange wandeltocht met veel regen) mijn vlees eraf gelopen (blaren blaren blaren). Hoe kan dit? Lang verhaal maar als ik paar uur later bij dokter was geweest had ik necrose gehad. Dit is allemaal gelukkig niet gebeurd en mijn hielen zijn genezen (geen rare littekens). Nu is mijn huid 6 maanden later nog steeds heel gevoelig en dun. Ik heb nu door mijn nieuwe schoenen (zitten heerlijk) weer een blaar opgelopen. De nieuwe schoenen heb ik slechts in auto (bijrijder) en in tijdens een meeting (niet lopen) aangehad. Toen ik mijn schoenen uit deed zat er weer een lichte blaar op mijn hiel.

Nu ben ik dus heel voorzichtig hiermee want wil wat ik 6 maanden geleden mee heb gemaakt niet nog een keer meemaken.

Wie weet hoe ik mijn hielen kan aansterken? Speciale vitamines,mineralen, massages etc etc alle tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij verstandig eens naar een dermatoloog te gaan (verwijsbrief van huisarts nodig), om je van een goed advies te voorzien.
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat voor sokken had je aan?
Zomaar vitamines slikken helpt niet zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had geen andere sokken aan als normaal. Dus aan de sokken heeft het niet gelegen. Het gaat er nu om dat ik mijn huid steviger wil gaan krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je andere problemen met je huid of een slechte wondgenezing?
http://mevrouw-minder.nl/2011/10/een-mooie-huid-met-voldoende-vitamines/

Antwoorden (3)

Je zou je hielen kunnen beschermen met een soort tweede huid bv:
Tweede huid producten (second skin)
€ 5,60
btw 6% € 5,94

Compeed
Compeed blarenpleister maat M a 5 stuks
De pleister bevat vochtabsorberende deeltjes. Deze deeltjes zorgen ervoor dat er vocht uit de wond wordt opgenomen en dat er een steunkussentje wordt gevormd dat extra bescherming geeft en de druk verlicht.

Dankzij het halfdoorschijnende, huidvriendelijke materiaal zijn de pleisters onopvallend en kunnen ze zelfs in open schoenen gedragen worden. De pleister kan zowel preventief als curatief gebruikt worden. Door hun unieke samenstelling verlichten Compeed blarenpleisters direct pijn en druk.

Vitamines hebben hier geen zin.
Raadpleging bij dermatoloog lijkt mij ook nuttig.
fremar
10 jaar geleden
je huid is nog dun en niet volledig hersteld,door de huid wat vaker onder druk te stellen bijvooorbeeld op blote voeten lopen,je nieuwe schoenen aan te trekken en dan korte wandelingen te maken gaat de huid zich verdikkken en verstevigen daardoor word deze minder gevoelig en kun je de tijd steeds iets langer maken wel droog houden en niet overbelasten .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat kun je doen om blaren te voorkomen?
Verminder de wrijving en de druk op de huid. Dat kan door de huid te versterken, door goede schoenen en sokken te dragen of door kwetsbare plekken extra te beschermen.

Hoe wordt de huid sterker?
Begin met het langzaam opbouwen van activiteit. Ga bijvoorbeeld niet meteen twee uur voluit lopen of sporten, maar eerst een half uur rustig. Een doornatte huid is week en kwetsbaar; vervang natte sokken daarom bijtijds door droge. Bepoeder de voeten eventueel dun met talkpoeder.

Ook zweetvoeten geven meer kans op blaren. Je kunt ze bestrijden door ze in te smeren met een middel met aluminiumzout (te koop bij de apotheek). Een droge huid wordt door invetten soepeler en kan de wrijving beter opvangen.
Ook gewone zinkzalf maakt de huid sterker.

Hoe kun je kwetsbare plekken extra beschermen?
Door de wrijving daar te verminderen. Als er plekken zijn waar je vaak last hebt van blaren, kun je deze het best afplakken met elastische fixatiepleister of tape.

http://www.gezondheidsnet.nl/mooie-en-gezonde-voeten/artikelen/8471/7-vragen-over-blaren

Als het toch om vitaminen gaat:
Voeding, vitamines en de huid
Om je huid in een goede conditie te houden heb je vitamines nodig. Het gaat vooral om drie B-vitamines en om vitamine A. Elk heeft zijn eigen specifieke rol. Deze vitamines zijn vooral te vinden in de volgende voedingsmiddelen:
◾vitamine A in lever, margarine en halvarine;
◾vitamine B2 in zuivel, eieren en groenten;
◾vitamine B5 in vlees, aardappelen en zuivel;
◾vitamine B8 in noten, lever en melk.

http://www.vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/vitamines-voor-een-gezonde-huid-11/