Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is het ernstig als je schouderblad schever staat tegenover je andere schouderblad?

Als ik mijn schouderbladen naar achteren probeer te duwen, is één schouderblad helemaal buiten, maar de andere schouderblad blijft een beetje in mijn bovenlichaam zitten. Is dit ernstig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi. Ik heb precies hetzelfde, maar blijkbaar is het niet ernstig. Hangt misschien van de oorzaak af, bij mij is het een spier stabiliteitsprobleem, ik heb hiervoor oefeningen gehad van de fysiotherapeut. Het gaat er niet door weg, maar het verminderd wel de klachten.

Niemand is symmetrisch. Vooral bij schouderbladen is er eigenlijk altijd verschil in beweging. Zolang er verder geen klachten zijn is er waarschijnlijk ook niks aan de hand. Maar ernaar vragen bij de fysio kan natuurlijk nooit kwaad.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100