Ik heb op mijn rechterwijsvinger een klein bobbeltje net boven mijn vingerkootje, ie weet wat dat kan zijn?

Ik heb zoals hierboven beschreven een bobbeltje netboven het stukje waat je kootje knikt. Het is klein en het best voelbaar als ik mijn vinger gebogen heb. Het doet geen pijn dus lijkt niet interesant genoeg voor een vraag. Maar af en toe als ik hem ergens langs haal gaat er een pijnscheut door en blijft hij een tijd gevoelig. Soms heb ik het ook dat er snel op die plek (van het stoten wellicht) een klein soort vochtbultje onder mijn huid zit. Nooit gehad en bij mijn andere hand en vingers heb ik het niet. Dit duurt nu al maanden en moet blijven oppassen met die vinger. Iemand die weet wat dit kan zijn? Vind het niet erg genoeg om naar de huisarts te gaan maar ook nieet om er niet steeds aan te denken.

Dank jullie wel!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
31.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb dit ook! Als ik ermee langs een bijv stofzuigerslang oid ga, omdat ik die vastgrijp, dan ontstaat er een blauw plekje óp het bultje. Bij mij zit het echt onder de huid, voor mijn idee een soort uitsteekseltje van het kootjes-gewricht. Verder niet pijnlijk, alleen een paar dagen als er dus een blauw plekje is ontstaan door druk. Dit ontstaatveel sneller daar dan op andere plekken van mijn lichaam. Ik zou ook wel willen weten wat dit is. Kan het met beginnende artrose te maken hebben?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk een cyste. (Kieste) dit ongevaarlijk maar soms hinderlijk. Als dat zo is kan je de huisarts vragen om hem te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik kan je niet met zekerheid zeggen dat ik weet wat het is, maar ik heb wel een vermoeden. Mijn moeder heeft wel wel eens een bultje op haar pees gehad, dat zat ook precies boven het vingerkootje. Zo'n bultje heet een cyste. Het is zeker vervelend. Sowiso als jij er last van hebt zou ik gewoon naar de huisarts gaan. Hij of zij kan het natuurlijk het beste beoordelen

meer informatie is te lezen in de bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk een mucueuse cyste. Er zit een taai soort slijm in. Het kan worden weggehaald maar komt vaak weer terug. Soms kan het ook worden leeggezogen met een spuit, maar ook dan is de kans dat het terugkomt reëel. De kans is ook dat hij open barst en dan ben je er weer een tijdje van af. Ik heb ze op mijn tenen en soms is dat heel vervelend. Niets van aantrekken als het kan, is vaak nog de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf een bultje daar, doet opzich geen pijn maar kan soms wel pijn doen. Ma rhet kan echt van alles zijn en eigenlijk, ondanks dat je het niet zo erg vind raad ik je aan er wel even mee nar de huisarts te gaan. Omdat het KAN zijn dat het iets is dat erger word als je niet weet hoe je ermee om moet gaan en als je dan wanneer je er echt last van krijgt pas naar de huisarts gaat en dan te horen krijgt dat je het had kunnen voorkomen door iets simpels... Ik heb een bult bij me pols, die word soms wat harder en pijnlijker als ik bepaalde polsbewegingen teveel achter elkaar maak (zoals verven van de muur of te lang computeren) ze zeggen dat die niet kleiner word maar ik merk zolang ik belastende dingen niet doe daarmee word het niet erger en het is iets kleiner. Het is dan inderdaad iets van een cyste, een bultje gevult met vocht, lucht of in veel gevallen bij gewrichten: gewrichtssmeer.