Hoe kan er voor zorgen dat de handjes van mijn dochter warm blijven?

Tijdens het uitlaten van de hond neem ik af en toe mijn dochtertje van 13 maanden mee in de buggy. Uiteraard heeft ze handschoentjes aan, muts, sjaal en warme kleertjes, en ze zit in een soort trappelzak dus je zou zeggen dat ze het lekker behaaglijk heeft. Maar na ong. 20 min begint ze te huilen en heeft ze pijn aan haar handjes. Als ik die dan voel zijn ze ook echt steenkoud, en helemaal rood, echt zielig!
Een kruik past niet in een buggy en ik heb ook al geprobeerd eerst sokjes om dr handjes te doen en dan pas de handschoentjes. Ben echt benieuwd of jullie een goeie tip hebben!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet of ze nog te koop zijn anders kan je die misschien wel maken; van fleece een soort mummiezakje maken waar ze wel in kan bewegen dus niet te strak maar dan blijven haar handjes in ieder geval nog een keer extra warm doordat ze wel kan bewegen maar niet met haar handjes te veel kou opdoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk: een mofje!

Andere antwoorden (9)

Laat je kind nou gewoon koude handjes hebben. Ouders willen hun kind veel te veel beschermen en dat maakt kinderen tegenwoordig steeds minder weerbaar. Wat geeft het dat een kind huilt omdat het koude handen heeft? Huilen is gezond. Troost je kindje maar als het huilt of gehuild heeft, daar heeft het veel meer aan dan kruiken, sokjes, en wantjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten de eerste reactie 'korter wandelen' even iets constructiever..

De ergste afkoeling vind plaats door de koude wind die de weg vind naar de warmte van de babie. Je moet er voor zorgen dat de kou daar niet komt. Ik denk dat een winddicht dekentje zou kunnen helpen. Of eventueel een regeschermpje als je dat hebt. Dat stopt de wind, en afkoelen zal veel langer duren. Hou er wel rekening mee dat je babie nog niet in staat is genoeg warmte te maken om zich bij deze temperaturen lang warm te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan je doet kan niet lijkt me.
Misschien kan haar huid niet tegen de stof van de binnenkant van de handschoentjes? Schuurt het of zo?
Misschien huilt ze wel omdat ze het na 20 minuten gewoon zat is? Er zijn legio mogelijkheden waarom ze huilt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ligt het aan het materiaal, ik kan me voorstellen dat wanten gevoerd met WOL de handen wel warm houden.

En meerdere laagjes helpt, zoals met die sokjes: als er maar ook lucht bij zit, misschien zat het te nauwsluitend. Door lucht te vangen tussen buitenlaag en handjes is de isolatie beter.

Wat ik zelf ook wel eens gebruik zijn van die knikdingen van de wintersport; een gel-pad met daarin een metalen muntje waarbij de pads warm worden als je dat muntje knikt. Ze blijven best lang warm. En zijn een stuk kleiner dan een kruik.

En als je handig bent met de naaimachine zou je ook iets kunnen fabriceren met kersenpitten of rogge: dat kan dan de magnetron in en blijft ook een tijd warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De handjes en armen ook in de zak stoppen. Als ze dat niet wilt, dan kun je ook gore-tex handschoentjes kopen. Deze zijn wind en waterdicht en zijn echt vele malen warmer dan gewone wantjes.

Kinderen kunnen het echt heel koud hebben. Ik kan mij nog herinneren dat ik een jaar of drie was en als ik dan in de winter buiten liep aan de hand van mijn moeder, dan had ik het soms zo koud dat mijn botten pijn deden. Zo voelde ik dat. Die herinnering raak ik nooit kwijt.

Wanneer je ouder wordt, wordt het makkelijker om jezelf warm te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat ze gewoon gevoelig is voor kou op haar handen al kun je zeker een aantal van de tips proberen.

Ik nam mijn kinderen ook altijd mee naar buiten en maakte me dan ook zorgen want ondanks mijn trappelzakken en andere warmte dingen WEIGERDEN ze hun handen onder het dekje te houden. Maar als ik dan heel bezorgd voelde waren zowel handen als nek heerlijk warm, en als de handjes al een "koel" waren was in ieder geval dat nekje nog warm.

De enige tip die ik nog kan bedenken want je wilt haar natuurlijk wel een mee kunnen nemen: zorgen dat ze veel beweegt vlak voor vertrek en lekker warm is. Ik heb dat zelf ook, als ik de hele middag stil zit en dan naar buiten ga heb ik het steenkoud tot ik een stuk heb gelopen (en dat doet zijn natuurlijk niet in die buggy). Ben ik druk in huis geweest, lijkt het buiten veel minder koud. Als ze bijv net heeft geslapen is ze mogelijk wel lekker warm maar haar hele systeem is in rust (hartslag ed), dan koel je gewoon sneller af als je stilzit.
13 jaar geleden
Ten eerste zijn koude handjes helemaal niet zo erg, totdat ze gaat huilen natuurlijk vanwege die koude handjes.
Je zou eens een kersenpit kussentje kunnen proberen, even opwarmen in de magnetron en misschien wil ze dat wel vasthouden en ermee spelen, zijn gelijk haar handjes warm.
Ook de handschoentjes vóór je weggaat op de kachel leggen, we hebben hier een kastenmandje (zo een die je onder een kastplank schuift) op zijn kant aan de verwarming hangen, zijn de sjaals en handschoenen die erin zitten altijd lekker warm als je ze aantrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n mandje hadden wij ook aan de radiator hangen: ideaal
groot probleem nu de mussen dood van het dak vriezen :) brrr...!!!

misschien is het een idee om een kussen met van die pitten (je kent het wel, die je warm kan maken) te slopen?
een leuke knuffel te slopen ('ingewanden" eruit dus)
pitjes van het kussen in de lege knuffel, opwarmen in de magnetron (pas op dat er geen metaal in de oogjes van de knuffel zitten!) en wie weet vind je dochter de warme knuffel wel erg leuk en blijven haar handjes lekker warm!

succes!!!

p.s. die kleine man van mij deed ook altijd zijn wantjes uit. 1x wat koude handen en de keer erop hield hij ze aan. alleen was hij toen wat ouder en kon ik uitleggen dat zijn handjes zeer deden omdat hij zijn wantjes uit trok. zeker een leermomentje dus, maar of kinderen van 13 maanden deze link leggen.... geen idee eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje gek idee misschien maar wat ik "vroeger" tegen koude voeten deed bij het schaatsen (met rubber laarzen aan) is: plastic zakjes aantrekken om de voeten.

Ik neem aan dat je dochtertje wantjes heeft met 1 duimpje en de rest "vingerloos"? Doe eerst een boterham zakje om het handje en daarover het wantje. Door het plastic isoleert te warmte en zal ze waarschijnlijk minder snel koude handen krijgen. Wellicht iets zweteriger...maar geen pijn meer. En daar ging het om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merkte het verschil bij mijzelf altijd heel duidelijk: zonder plastic met "bevroren" voeten van de schaatsen af en met plastic bleven ze altijd heerlijk warm. Gewoon proberen, baadt het niet schaadt het niet. (-: En het is heerlijk weer vandaag (wel koud!).