Waarom ben ik zo duizelig na een lichte inspanning?

Ik ben bij de laatste tijd ( 4 maand) bij elke kleine inspanning die ik doe, heel erg duizelig en kortademig, op het randje af van flauwvallen. Ik moet zelfs niet intensief sporten, een kleine km fietsen naar de winkel of de trap op lopen is al teveel. Ook ben ik daarbij kortademig, nochtans ben ik al geruime tijd gestopt met roken en ik eet ik gezond.
Ook heb ik de laatste tijd lang aanhoudende drukkende hoofpijn. Geen idee of dit er bij te maken heeft. Moet ik me hierover zorgen maken? En kan ik er iets aan doen? Nogal vervelend gezien ik normaal alles met de fiets doe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.6K

Het beste antwoord

Je klachten zijn erg aspecifiek. Ik bedoel ermee dat het op van alles en nog wat kan wijzen. Het heeft denk ik niet veel zin om hier van alles te gaan roepen. Daar wordt je niet wijzer, maar wel ongeruster van.
Ik denk dat het verstandig is je huisarts te raadplegen.
Die zal waarschijnlijk bloedonderzoek laten doen om mee te beginnen en ook naar je hart en longen luisteren.

Toegevoegd na 34 seconden:
en natuurlijk je bloeddruk meten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je suiker te kort?
Ik ben geen arts verder maar probeer eens van die dextro snoepjes. Dat is met druivensuiker.
Misschien helpt het?
Anders even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een vraag welke de huisarts heel goed een antwoord op kan geven. Blijf hier niet mee doorlopen, maar ga naar de huisarts en leg het voor.

Wat je zelf kunt doen is de bloeddruk te meten op het moment dat je hoofdpijn en/of duizelig bent.