Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er met mijn enkel aan de hand?

Ik ben drie weken geleden door mijn enkel gegaan. Ik had er een beetje last van maar heb er diezelfe avond nog op adrenaline mee hardgelopen. Daarna deed het ontzettend zeer en kon ik er een dag amper mee lopen. Sinds twee weken kan ik er normaal mee lopen maar als ik hem iets intensiever gebruik speelt de pijn direct op. Als ik in rust mijn enkel draai en tenen naar voren strek doet het ook zeer.

1.4K
Antoni
3 jaar geleden
Wat heeft de huisarts ervan gezegd?
Rutge
3 jaar geleden
@Antoni ik ben nog niet naar de huisarts geweest. Mijn oorspronkelijke vraag was of ik ermee naar de huisarts moet maar die werd verwijderd door GV

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het lijkt mij dat de enkel gekneusd is. De oplossing is als je zit het aangedane been hoog te leggen. Wel af en toe de voet een beetje bewegen om te voorkómen dat het enkelgewricht stijf wordt. Fietsen is er ook goed voor.

Neem contact op met je huisarts als de pijn en/ of zwelling na vijf dagen nog niet is verminderd.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding