hoe kom je af van deze hoofdpijn?

vriendin heeft last van erge hoofdpijn. Zij geeft aan dat het aanvoelt alsof er een band strak om haar hoofd gebonden zit. hierbij heeft zij last van linker helft voorzijde. Zij heeft deze pijn al ruim 5 jaar en niets helpt. zowel spier ontspanners als fysio maar ook acupunctuur helpt niet.
Ook heeft ze hele erge last van haar rug ze zegt: het schiet er iedere keer weer in. Ik heb het gevoel dat dit in verbinding staat.

weet iemand hier meer over of herkend iemand deze pijnen? Laat mij aub snel weten. alvast vriendelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wauw, ik heb werkelijk precies hetzelfde...
Ik ben ook al bij de fysio en dokter geweest, maar niets helpt.
Bij mij word dan ook maar gewoon gezegd dat het spannings hoofdpijn is. in mijn geval kan dat wel kloppen (ik ben behoorlijk stressgevoelig) maar ik kan er natuurlijk niet veel mee.
Misschien is dit bij je vriendin ook zo? Als tip kan ik alleen maar zeggen, ga nog een keer weer langs de dokter (dit ga ik namenlijk ook nog doen). Veel sterkte!

Antwoorden (2)

Ik ben helaas een ervaringsdeskundige en heb éénzijdige hoofdpijn met kenmerken van clusterhoofdpijn en migraine. Tien keer snel achter elkaar zeggen en je hebt er ook nog een gekneusde tong bij ;-). Dit is duidelijk (volgens mij) het werkgebied van een neuroloog. Neurologen hebben ook specialismen en je hebt dus iemand nodig die zich specialiseert in hoofdpijn. Je zou kunnen googelen op neuroloog + hoofdpijn + woonplaats. Zo ben ik ook aan mijn eerste specialist gekomen. Later bleek dat in het lokale ziekenhuis een nóg betere zat.
Een neuroloog kan en mag andere/betere medicijnen voorschrijven dan een huisarts. Ik gebruik een medicijn dat eigenlijk niet tegen hoofdpijn gebruikt wordt maar een zgn. "positieve bijwerking heeft". Dat kan jou misschien ook helpen en misschien de link onderaan ook. Maar vergeet niet: eerst naar de dokter. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb meer dan 20 jaar hoofdpijn gehad. Had ook altijd het gevoel dat er een band om mijn hoofd gespannen zat. En had last van mijn bovenrug en mijn nek. Ik heb van alles geprobeerd, zelfs een scan van mijn hoofd laten maken, maar niets wees ergens op. Ook ik ben stressgevoelig. Uiteindelijk wees iemand me erop om 'ns naar een osteopaat te gaan. Ik ben er heel vaak geweest, hij haalde veel energie uit mijn lijf, maar het wonder gebeurde: ik ben sinds 2 jaar hoofdpijn vrij! Misschien is dit voor jou ook wel iets. Heel veel succes!