Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ben ik nu als volwassene veel sneller duizelig/misselijk dan als kind in bijvoorbeeld een draaimolen?

Vroeger vond ik de kermis heerlijk. Die aparaten konden niet snel genoeg draaien en ik ging meerdere keren achterelkaar in dezelfde attractie. Genieten vond ik dat. Gisteren ben ik naar de kermis geweest met mijn kinderen. Ook voor hen gold dit. Ik voelde mij echter na 1 ritje al zwaar misselijk. Het sneller misselijk zijn is mij al vaker opgevallen. Het geldt bijvoorbeeld bij mij en mijn man ook voor schommels of van die snel draaiende draaimolens in een speeltuin.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

DIe apparaten gingen vroeger vaak lang zo snel niet als nu. En nu gaan ze vaak alle kanten uit, terwijl ze vroeger vaak maar 1 richting uitgingen. Misschien ligt het daaraan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het niet, ik heb het ook op speeltoestellen in de speeltuin. Dezelfde die er nu zijn, waren er in mijn jeugd ook al. Maar wellicht is het een deel van de verklaring.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding