Kan een cortisone spuit mijn pols blessure definitief verhelpen ?

Ik ben intensief bezig met bodybuilding en mijn linkerpols was overbelast, bleek dat er ook een cyste op zat maar die is intussen verdwenen. De pijn echter niet en ik heb nu een afspraak bij de specialist om een cortisone spuit te krijgen.
Kan de cortisone deze blessure voor goed verhelpen of is het slechts tijdelijk ? Ik ben nog maar 16 jaar oud dus er is geen slijtage.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het zal wel helpen maar het is geen wondermiddel. Reken maar op een langzaam herstel: polsen hebben een ingewikkelde structuur met veel botjes, pezen en spieren. Het allerbeste, dat zal je wel gehoord hebben, is rust en matig en voorzichtig bewegen. De cortisone zal de genezing wel bevorderen maar een paardenmiddel is het niet in die zin, dat je er drie dagen na de spuit van af bent. Het heeft sowieso veel tijd nodig en als je het toch gaat overbelasten ben je veel langer de pineut.