Van gamen specifiek krijg je uiteraard geen nekklachten, maar als je veel achter de computer zit in een verkeerde houding wel.

In dit plaatje wordt aangegeven wat de ideale zithouding is als je achter een computer zit: http://www.utwente.nl/hr/info_voor/medewerkers/arbo/VGM/Gezondheid/rsi_beeldschermwerk/Studenten/Laptop%20gebruik%20en%20RSI/Laptop%20gebruik%20en%20RSI-3.png
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is vrijwel zeker dat het daarvan komt. Een optimale PC-houding is iets beter maar je moet gewoon meer afwisselen van houding. Kun je jezelf er echt niet toe bewegen om steeds iets ander te gaan doen na een tijdje gamen?Stuk fietsen, lopen, gewon huishoudelijke werkzaamheden zoals bed verschonen, wassen?
Probeer anders om een andere game-houding aan te nemen zo nu en dan. Tijdje staan, plat liggen, dan weer op je kop liggen op de bank, etc.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet zo dat ik nooit mijn bed uit kom maar na een uurtje gamen wordt het alleen maar erger dan lig ik vervelen ik zal wel een fysio opzoeken kijken wat die voor tips heeft in iedergeval bedankt