Rode pijnlijke plek na griepprik, Wat is het en wat te doen?

Rode plek na griepprik
Lijkt op uitslag, ongeveer 5 cm om de injectie ronde oppervlakte.

Is ook gevoelig en pijnlijk.
Nooit eerder gehad naar griepprik.

Gisteren gehad.
Wat te doen?
Wat is het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
32.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het nu ook,de plek is zeker 6 cm groot van doorsnee,het is wat pijnlijk en trekt door tot de elleboog. Ik ga er vanuit dat het vanzelf wel over zal gaan,ik had het vorig jaar ook,maar niet zo erg opgezet dan dat ik nu heb.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergeten,het lijkt net een super grote muggenbult.

Het beste antwoord

De rode pijnlijke plek is zoals in eerdere gegeven antwoorden weinig tot niets aan te doen. Dit is een reactie van je huid en zal inmiddels (nu ik dit antwoord geef) wel minder zijn. Mijn advies is om de volgende keer te vragen of de griepprik subcutaan (onder de huid) gespoten kan i.p.v. rechtstreeks in je spier. Heeft ook als voordeel dat je niet in de rij hoeft te wachten maar dit op afspraak wordt gedaan.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ook bij mensen die bloedverdunners gebruiken is subcutaan injecteren een betere methode i.v.m. onderhuidse bloedingen wat m.i. bij jou is gebeurd waarbij ik niet wil suggereren dat je bloedverdunners gebruikt maar wel een bloeding is ontstaan na het injecteren. M.v.g.TX .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien tijdens de prik toch wat te gespannen geweest en hierdoor in een aangespannen spier geprikt. Vervelend, pijnlijk, licht opgezwollen, maar met een dag of drie-vier is dat wel weer over.
Sterkte!
10 jaar geleden
In ieder geval meedoen met het onderzoek wat dit jaar gehouden wordt rond bijwerkingen na de griepprik. Je kunt meedoen als je naar de site gaat binnen 4 dagen na de prik: https://www.bijwerkinggriepprik.nl/Vaccinwebsite/Aanmelden.aspx

Voor nu: in de gaten houden, let op andere symptomen en als je het niet vertrouwt bel je gewoon de huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet een code hebben voor de bijwerking aan te melden
Die heb ik niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hou het in de gaten anders aan de bel trekken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelijk maar je kunt wel meedoen: Indien u geen folder heeft gekregen van uw huisarts, maar u wilt wel deelnemen, neemt u dan contact op via: https://www.bijwerkinggriepprik.nl/getdoc/0c9a75c4-2c6d-45ab-b860-c6a6e6c8a64c/Contactformulier.aspx
Dit is gewoon een reactie op de griepprik niet eernstig ,vermoedelijk heeft een onervaren kracht de prik wat ongelukkig gezet, je lichaam reageert daar op. Binnen een paar dagen vermoedelijk weg .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet onervaren denk ik.
Huisarts zelf prikte
Cryofiel
10 jaar geleden
Ook een ervaren kracht prikt wel eens wat ongelukkig. De kans is bij een ervaren persoon kleiner dan bij een onervaren persoon, maar niet nul.