Zijn duizeligheid en pijnlijke ogen een gevolg van te weinig vocht in je lichaam?

Met pijnlijke ogen bedoel ik dat ze een 'kloppend' gevoel geven, en dat het voelt alsof er grote druk op staat. Ook bevinden er zich meer kleine, rode adertjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

Dat zou best kunnen, maar dan zou het over moeten gaan als je wat glazen water drinkt. Het kan ook zijn dat je ogen vermoeid zijn omdat je zicht verminderd is. Dus hou je vochtopname in de gaten, drink bewust wat meer water, en ga bij een opticien langs om je ogen te laten doormeten. Of maak een afspraak bij de oogarts, op je ogen moet je zuinig zijn, je moet het er je hele leven mee doen
10 jaar geleden
Mijn eerste gedacht was dat je misschien (een vorm van) migraine hebt. Migraine hoeft zich niet altijd te uiten als hoofdpijn maar druk op de ogen en duizeligheid kunnen daar ook een uiting van zijn.

Andere veelvoorkomende kenmerken zijn overgevoeligheid voor licht en/of geluid en vlekken of flitsen voor de ogen.

Migraine komt vaak op reactie op bepaalde voedingsmiddelen zoals chocola koffie of rode wijn.

Het kan ook een allergische reactie zijn op een voedingsstof maar ook bijv een vorm van hooikoorts.

In alle geval is het raadzaam met de huisarts te overleggen (ook als je uiteindelijk "gewoon" een bril nodig hebt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Te weinig vocht/drinken gebeurt bij genoeg mensen, die ingespannen bezig zijn... ze vergeten te drinken. Een goed advies is dan ook om altijd een literfles gevuld met water naast je te hebben. Neem hier regelmatig slokken van, of maak af en toe thee of koffie en drink tussendoor water. Te weinig drinken is niet goed, maar wordt je daar duizelig van of worden je ogen rood, dat betwijfel ik.

Het is heel goed mogelijk dat je last hebt van je ogen door een gebrek aan traanvocht. Ik heb daar zelf last van en het kunnen verhelpen met druppeltjes "nep" traanvocht, te koop bij de apotheek/drogist, geen probleem.

Wat ook kan is, dat je daar helemaal geen last van hebt, dat lijkt maar zo, omdat je gewoon simpel weg gezegd te veel of misschien zelfs veel te veel en/of veel te lang achter de computer zit... Als je 's avonds tv kijkt en daarna aan de computer gaat zitten, een paar uur, is het helemaal niet raar dat je ogen daar last van krijgen. Uiteindelijk krijg je ook last van te kort slapen, omdat je steeds in het scherpe [zogenaamde blauwe] licht kijkt, waardoor je lichaam niet voelt dat het eigenlijk slaaptijd is en niet genoeg melatonine [een lichaamseigen stof] aanmaakt, gevolg daarvan is dat je niet in slaap valt...

Advies
Ga even naar je huisarts, deze kan je vertellen wat het wel precies is. Misschien krijg je een receptje voor medicatie of een tip over traanvocht, of concludeert de huisarts dat je gewoon door te weinig slaap/rust last van je ogen en daardoor rode ogen hebt...
Even een afspraak maken en dan kom je er wel achter.