Wat zijn de gevolgen van een langdurige zenuwbeknelling?

10 maanden
Bekken heup gebied

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou jij je vraag iets meer toe willen lichten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een zenuw al tien maanden niet zit zoals ze hoort en grotendeels van de dag bekneld is krijg je dan blijvende schade?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe is het gebeurd,ben je bij een dokter geweest en zo ja wat zei deze?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen beknelling te zien op MEP en EMG scan. Toch voel ik het tintelingen en als ik op de rug lig pijn thv de batsen

Antwoorden (1)

Als een zenuw langdurig geheel is afgeklemd raakt deze beschadigd en geleidt de zenuw geen pulsen meer. Het gevolg is afhankelijk van of het een motorische zenuw is, of een sensorische, of combi. Je kunt dus te maken krijgen met verlamming van de spieren die in het verzorgingsgebied van de zenuw ligt, of als de zenuw niet helemaal is afgeklemd, met spierzwakte. Bij een sensorische tak , die foor het gevoel dient, kan je een doof gevoel krijgen en prikkeltjes gaan voelen. Als het heel lang heeft geduurd verbetert dat niet meer. Als het korter heeft geduurd dan herstelt dat, maar wel vaak langzaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of het altijd bekneld zit of niet. MEP scan liet geen beknelling zien. Toch voel ik tintelingen etc