er is een naald onder mijn nagel geschoten. mijn nagel ziet blauw en doet pijn. wat kan ik doen om de pijn te verminderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Je moet voorkomen dat het onder je nagel gaat zweren. Je kunt het best een oplossing van soda in warm water maken en daar drie maal daags je vinger gedurende een kwartier indompelen. Dat neemt de spanning weg en desinfecteert.
10 jaar geleden
Gewoon een paracetamol innemen als dit al helpt want in je vingertoppen zitten de meeste zenuwen.

Toegevoegd na 1 minuut:
10 minuten weken in gewoon zo warm mogelijk water voor het eventuele vuil,maar zonder soda,dus alleen water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Waarom geen soda Maria? Het werk ontsmettend en weekt de huid, waardoor eventueel vuil weg kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat dit achterhaald is,het maakt ook de huid kapot. Ik heb dit eerverleden jaar aan de hand gehad en op advies van de chirurg geen soda gebruikt vanwege het kapot gaan van de huid.
Ivana
10 jaar geleden
Dan heb je de oplossing te sterk gemaakt. Mijn (jonge) huisarts geeft dit advies nog steeds, maar het gaat om theelepeltjes en niet om eetlepels soda.
Ivana
10 jaar geleden
Dan heb je de oplossing te sterk gemaakt. Mijn (jonge) huisarts geeft dit advies nog steeds, maar het gaat om theelepeltjes en niet om eetlepels soda.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee daar ligt het niet aan Ivana,ik weet hoeveel je moet gebruiken.
Ook mijn huisarts geeft nog steeds dit advies,maar de chirurg van het ziekenhuis raadt het af,ook omdat het achterhaald en niet nodig is.
Er zit een bloeduitstorting onder de nagel, dat drukt er tegenaan. De enige manier om die drukkende pijn te verminderen is door ruimte te geven. Ga naar de huisarts om een gaatje in de nagel te laten maken. Dat zorgt voor een onmiddellijke verlichting van de druk en dus ook van de pijn.
Amadea
10 jaar geleden
Vinger in de biotex minstens 10 minuten kan nooit kwaad.
Dat ontsmet en door de natte nagel word de druk ook minder.