Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

er is een naald onder mijn nagel geschoten. mijn nagel ziet blauw en doet pijn. wat kan ik doen om de pijn te verminderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet voorkomen dat het onder je nagel gaat zweren. Je kunt het best een oplossing van soda in warm water maken en daar drie maal daags je vinger gedurende een kwartier indompelen. Dat neemt de spanning weg en desinfecteert.

Gewoon een paracetamol innemen als dit al helpt want in je vingertoppen zitten de meeste zenuwen. Toegevoegd na 1 minuut: 10 minuten weken in gewoon zo warm mogelijk water voor het eventuele vuil,maar zonder soda,dus alleen water.

Er zit een bloeduitstorting onder de nagel, dat drukt er tegenaan. De enige manier om die drukkende pijn te verminderen is door ruimte te geven. Ga naar de huisarts om een gaatje in de nagel te laten maken. Dat zorgt voor een onmiddellijke verlichting van de druk en dus ook van de pijn.

Vinger in de biotex minstens 10 minuten kan nooit kwaad. Dat ontsmet en door de natte nagel word de druk ook minder.