hoe komt het dat ik altijd, als we op vakantie gaan, moet overgeven? ik voel dan dat ik stress heb maar ik weet niet wat er is.

Ik heb altijd als we op vakantie gaan dat ik dan moet overgeven daar stress alleen weet ik niet welke stress en het is heel vervelend misschien heb ik heimwee omdat ik thuis wel een beetje mis maar moet je daar dan direct van overgeven. En de misselijkheid wordt ook altijd erger als ik er over nadenk. En misschien wel handig om er bij te zeggen ik ben 14 jaar.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
Erna55
7 jaar geleden
Ken je meer momenten waarop je zo veel stress ervaart dat je moet overgeven?

Antwoorden (2)

Misschien ben je bang dat je moet overgeven als je op vakantie gaat, omdat dat al eerder gebeurt is, juist door die bewuste of onbewuste angst kun je gaan overgeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je last van heimwee hebt, kan zich dat op allerlei manieren uiten.

Toen ik zo oud was als jij nu, had ik een vriendinnetje, zij woonde schuin aan de overkant in dezelfde straat dus. Op een dag zou ze 's middags komen spelen en mee eten >>> voor het eerst! bleef ze ook logeren , zo leuk!
Haar moeder belde op en vertelde dat vriendin zo'n last had van buikpijn en maar thuisbleef...

>Dit was dus een typisch geval van ..heimwee.. > terwijl het vlakbij huis was, 3 minuten nog niet eens zelfs , aan de overkant van de straat ...

>Waar het om gaat , is dat je er niets aan kunt doen. Het is zo, soms verandert dit mettertijd , als je wat ouder wordt.
Nu is het alleen maar lastig en je voelt je vervelend, want overgeven is niet fijn . Probeer te ontspannen, er niet aan te denken, doe iets anders , lezen bijvoorbeeld kan je aandacht echt afleiden , als het boek spannend is "ben je in een andere wereld"...

> Piekeren , er steeds over nadenken helpt niet , je zit er op te wachten , lijkt het wel. <

Buitenlucht kan helpen om van buikpijn of een gevoel van misselijkheid of af te komen, beweging helpt soms en ook gewoon afgeleid worden (spannend boek of een film , gezellig met je vriendinnen kletsen) kan helpen .

Antwoord
>> Je lijkt last van heimwee te hebben en bij de een uit zich dat anders dan bij de ander. <<

Afleiding helpt , daarin zou ik het zeker zoeken. Ga iets doen wat je goed afleidt .