Wat zijn de kleine bultjes en mee-eters op mijn armen, hoe krijg ik dit weg?

Ik heb het al zolang ik me kan herinneren, en ik krab ze open. Daardoor heb ik op mijn hele arm korstjes en littekens. Ik draag dan ook nooit korte mouwen, ook 's zomers niet, en vooral op festivals is dat echt heel erg irritant, net als kleding vinden; het moet allemaal minimaal tot mijn elleboog komen of ik moet bolero's en jasjes aan, terwijl ik daar echt een hekel aan heb. Hoe krijg ik dit weg/ minder?

Toegevoegd na 27 minuten:
Hoe kan ik ook de dwang om de korstjes weg te krabben verminderen? Ik heb het me al vaak voorgenomen ermee te stoppen, maar het lukt niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat voor mij goed werkt bij bultjes en andere huidaandoeningen is slakkenslijm puistjes gaan weg irritaties verdwijnen.
je zou het kunnen proberen baat het niet schaad het niet

Het beste antwoord

Wij hebben goede ervaringen met dode zee-producten, zoals Ahava. Dan kun je de huid dagelijks behandelen en 2x per week met modder insmeren voor verbetering. Verder kun je het volgende eens overwegen:

1) Hormoonregulerende kruiden gaan gebruiken, dit moet je dan wel via een fytotherapeut doen
2) Een behandeling via de medische weg en een schoonheidsspecialiste die in dit soort huidaandoeningen is gespecialiseerd, zij kan dan de huid verbeteren, terwijl je van de huisarts een middel voor het hormonale aspect kan krijgen
3) Bezoek ook een dermatoloog en laat die een uitspraak doen over het probleem

Ga verder vooral NIET krabben, je verergert daarmee het probleem. Als je jeuk hebt, zijn er legio middeltjes om dat tegen te gaan en dat kun je er dan maar beter opsmeren, dan krabben.

Toegevoegd na 4 uur:
De dwang om de korstjes weg te krabben kun je misschien onder controle krijgen door erover te praten, eventueel met de huisarts of een psycholoog. Daarnaast moet je echt gedisciplineerd en streng voor jezelf zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit lijkt op keratosis pilaris, dit is een cosmetische aandoening, die niet gevaarlijk is, de huisarts kan je verschillende produkten adviseren, eventueel ook doorsturen naar een huidarts. Het heeft te maken met verhoorning van de haarzakjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk niet dat het dat is; het lijk niet top kippenvel, eerder op puistjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kunnen ook vetbultjes zijn, ga hiermee eens naar je huisarts, een gel om de jeuk te verminderen, zou calendulan of mentholgel kunnen zijn, maar daarmee is je probleem niet opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yes Crea, daar dacht ik ook aan! Was alleen de naam vergeten. Ik heb het ook, krijg het ook niet weg. Alleen als ik in de sauna ben geweest, dan is het een paar dagen weg, daarna komt het terug.
Ik vind het erg lijken op een combi van kippenvel en puistjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kippenvel is meestal ook niet de juiste omschrijving, het ziet er meestal uit als kleine vaak wat rode bultjes en de huid voelt ruw, bijna schuurpapierachtig aan, de rode bultjes hebben iets weg van acne, ga hier dus mee naar je huisarts en laat deze een diagnose stellen, ik denk echt dat het om keratosis pilaris gaat.