Hoe geneest een snee in je vinger het beste?

Ik heb 4 dagen geleden in mijn vinger gesneden op het werk. Het is niet zo heel diep. Alleen is die nu nog steeds niet dicht hij staat gewoon open. Het velletje is hard en kan er niet af. Nu zit er allemaal bloed in en er kan ook allemaal vuil inkomen. Maar altijd met een pleister rondlopen heeft volgensmij geen zin. Als ik mijn vinger onder de kraan houd wordt die ook niet schoon in die snee. Hoe gaat deze snee het beste dicht? Het duurt namelijk erg lang.

Toegevoegd na 56 minuten:
Het harde velletje voelt een beetje dood aan, maar de snee zelf doet nog wel een beetje zeer als ik aan het type ben bijvoorbeeld. Snee zit op het topje van mijn wijsvinger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
29.2K

Het beste antwoord

Aan dat de snee nog openstaat zal nu niks meer te doen zijn, dat had veel eerder geplakt, gehecht of met zwaluwstaarten dicht geplakt moet worden. Maar toch zal het als jij verder gezond bent en niet gaat ontsteken goed genezen, wellicht niet zo mooi maar een littekentje op je hand is niet zo erg toch?
Je zou tijdens het werk een pleister kunnen plakken tegen vuil en onder de douche spoelt het prima schoon.
Als het iets vurig word kun je af en toe weken in soda water.
Het geneest uiteindelijk vast wel, maar je vingers bewegen natuurlijk steeds dus knapt het sneller weer los...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het geneest het beste in de vrije lucht. Een pleister zorgt ervoor dat er geen vuil in komt en dat je omgeving niet onder het bloed komt te zitten. Als het echt openstaat is een zwalluwstaartje aan te raden of toch een hechting bij de huisarts. Zorg er in elkgeval voor dat het schoon blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnebloem77
een jaar geleden
En dan zit alles lekker onder het bloed.
Het is het beste dat je er geen pleister op doet, het geneest het snelst zonder. De pleister zorgt ervoor dat er geen zuivere lucht in de snee komt, en dat is niet goed. Dus gewoon zo laten, soms kan het ook helpen als het echt pijn doet, er zacht stromend water over heen te laten lopen, dat niet direct in de wond, maar een beetje erlangs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet (verder) gaat zweren, was je 1 tot 2 maal daags met Dettol je handen. Je kan ook je vinger 1x per dag 10 minuten in een badje met groene Badedas stoppen. De wond blijft zo ontsmet. Onder normale omstandigheden geneest de wond zo vanzelf zonder deze verder te verbinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meteen na het ongelukje had hier actie ondernomen moet worden, afhankelijk van ernst, diepte/lengte van de snee, hechting of pleister.
is niet gebeurd, zou ik alsnog door de huisarts naar laten kijken, voor de zekerheid.
ook, lijkt het mij erg verstandig om nu met handschoenen aan te werken, wel zo hygiënisch, zowel voor je hand als voor het werk.

antwoord
()vroeger zei men: aan de lucht geneest het, het best. dat betekende, zonder pleister/verband.
()tegenwoordig is dat achterhaald en wordt per gebeurtenis bekeken of het al dan niet verbonden moet worden.
()toch nog even naar de huisarts, doe verstandig...