Om maagzuur te voorkomen kun je het beste de volgende voeding mijden: sterk gekruid voedsel, chocolade, pepermunt, alcoholhoudende of koolzuurhoudende dranken, sinaasappelen en koffie. (zie bronvermelding).

Uit eigen ervaring:
Ook vet eten, fruitsappen, dingen met veel suiker (aanmaaklimonade) en gekookte aardappels zijn het beste te vermijden.

Feitelijk moet je bij deze klachten je hele leefpatroon aanpassen. Als je dat moeilijk vind, probeer dan in ieder geval om ruim 6 tot 8 uur voor het slapen geen dingen te eten die hierboven vermeld staan. En drink vooral geen melk! Karnemelk (mager) kan wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vermijd te grote, vette of sterk gekruide maaltijden
Vooral na te grote, vette of sterk gekruide maaltijden hebben mensen veel last van maagzuur. Dat komt omdat de maag dan erg vol zit en het maagzuur extra wordt aangemaakt om met de vertering van de zware maaltijd te helpen, waardoor oprispingen voorkomen.
maar aan de basis van dat alles staat toch een gezond en gevarieerd dieet. Brandend maagzuur verhelpen kan enkel effectief indien je geen extra stress voor je maag veroorzaakt, en daar is een gezond en gevarieerd dieet de belangrijkste factor in.
Maar in feite is zuurbranden 's nachts een coplexer geheel en moet naar de oorzaak gezocht worden,daarom lees eens goed het artikel in bron voor verdere aanpak en oplossingen.
fremar