Artsen weten niet wat ik heb, wat kan ik doen?

Veel klachten zoals een pijnlijke keel, bloed in keel, veel slijm, etc.
De huisarts dacht keelontsteking, maar dat was het niet. Doorverwijzing gekregen naar KNO-arts, maar die zegt niks te zien?

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat kan ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Amadea
10 jaar geleden
Doe je verder niets raars, qua eten, roken, drinken, seksuele activiteiten? Alles normaal, of zou iets toch de oorzaak kunnen zijn? In het laatste geval is de oplossing daarmee te stoppen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik rook en drink niet en onderga geen 'rare activiteiten'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je al eens naar een andere kno-art geweest?
Cryofiel
10 jaar geleden
Zijn jouw tong en verhemelte echt zo enorm wit uitgeslagen, of is dat een artefact van de flits? Als het er echt zo wit uitziet, is er iets aan de hand. Dan heb je wellicht één of andere schimmelinfectie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja een week geleden ben ik bij de kon arts geweest, maar die zei dat het er normaal uitzag. Mijn tong is vooral erg wit uitgeslagen ja. Vervelend dat ze in het ziekenhuis doen of er niks aan de hand is. Ik denk ook dat het een schimmelinfectie is waar ik al veel te lang mee rondloop.

Antwoorden (2)

Keelpijn kan tal van oorzaken hebben, maar in de meeste gevallen liggen een infectie veroorzaakt door een virus (verkoudheid, griep, enz.). Soms gaat het om een bacteriële infectie (bijvoorbeeld streptokokkeninfectie).
Andere oorzaken kunnen bestaan uit:
Allergie
Droge lucht
Irriterende stoffen (luchtvervuiling, sigarettenrook, enz.)
Oesofagale reflux
Keeltumor
Zou aan je arts eens een uitgebreid bloedonderzoek vragen.
fremar
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
In zijn vorige vraag heeft hij verteld er al 4 jaar last van te hebben. Zo lang duurt een infectie niet...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad. En de rest van de dingen zijn al onderzocht. De KNO-arts vermelde dat ik 4 maal dags moet gorgelen met water, maar dat helpt voor geen meter.
Amadea
10 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het gaan zoeken in de natuurgeneeskunde of homeopathie. Gorgelen met Molkosan bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar helaas heeft dit niks geholpen. Hopelijk komt er nog iemand die misschien weet wat ik kan doen. Anders word het gewoon weer terug naar de KNO-arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Het lijkt mij het beste een deskundige (de kno arts in dit geval) je nogmaals na te laten kijken. Leg je niet neer bij, er is niets te zien. Laat je onderzoeken totdat de oorzaak en het medicijn dat je hier vanaf kan helpen, gevonden is. Desnoods moet de kno arts maar doorverwijzen naar een andere arts die je eventueel kan helpen.
Amadea
10 jaar geleden
Net las ik ergens dat maagzuur ook de oorzaak kan zijn. Is dat al onderzocht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt :) Dat ga ik dan doen, want het is echt niks op deze manier. Ik ga de KNO-arts morgen bellen voor een afspraak en als er weer niks uitkomt, eisen op een doorverwijzing. 4 jaar met wazige klachten rondlopen is meer dan zat lol.
fremar
10 jaar geleden
Al eens in een Academisch Ziekenhuis geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, nog niet. Ben nooit serieus genomen met mijn klachten, bij mijn vorige huisarts. Zo ben ik er ook achter gekomen dat ik een bril nodig had - 16 jaar al welteverstaan! Jarenlang duizelig geweest en hoofdpijn gehad. Fijn die artsen.
Vervelend als artsen een onderzoek stoppen terwijl je niet weet wat je mankeert. Veel onduidbare klachten blijken later uit een allergie voor te komen. Je kunt bekijken of er in je familie dergelijke kwalen bekend zijn en daarop verder zoeken. Of een allergie-thuistest doen. Het is zeker aan te bevelen na welk(e) eten / drinken / activiteiten de klachten het sterkste zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, op allergieën ben ik al getest. Alleen nog geen voedselallergieën. Ik denk zelf dat het een soort schimmelinfectie is.