Hoe krijg ik mijn kaak weer los?

Mijn linker kaak zit al enige tijd vast, ik kan hem nog open doen enzo zonder dat die knakt. Maar het doet zeer als ik hem ver omhoog doe en bijvoorbeeld naar de rechterkant beweeg. Wat kan ik doen om mijn kaak weer los te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Een ontsteking van het gewricht, waarvoor een ontstekingsremmer kan helpen.
Wel doktersadvies inwinnen als het blijft duren

Toegevoegd na 4 minuten:
De kaak is een zeer zeer solide gewricht waar raar of zelden problemen mee zijn tenzij door een traumatische ervaring.
Als het echt lang blijft duren dan is het wel nodig dat je het laat nakijken, maar aangezien er daar spieren en pezen aanwezig zijn kan daar een probleem mee zijn.
Als laatste tip kan ik zeggen dat je ook geen grote mond moet opzetten ;-]]]]]]
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hahaha ;) dankuwel :D
mogelijks zit je kaakgewricht wat uit de kom,iets wat wel meer gebeurt:wat je moet doen is naar je huisarts gaan om dan rx foto te laten nemen,daarna zal je eventueel naar de orthopedist moeten om het kaakgewricht terug op zijn plaats te zetten.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het uit de kom zit zal hij zijn mond niet kunnen bewegen, zoals hij beschrijft. Wat wel kan gebeurd zijn, is dat bv tijdens het slapen zijn kaak gedeeltelijk uit de kom is geraakt en daardoor er een kwetsuur is ontstaan aan het kraakbeen.
Cryofiel
10 jaar geleden
"Hij" heet Daphne... ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kan het ook een probleem zijn met de wijsheidstand, die dan een ontsteking geeft ter hoogte van het gewricht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat wil je zeggen Cryofiel