Is het normaal dat mijn ooglid de hele tijd van mijn oog af valt? Wat moet ik doen?

Ik hoor nooit iemand hierover praten dat zijn ooglid van zijn oog af valt en ik ben er best onzeker van. Ik word er ook mee gepest en ik weet nii wat ik noet doen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Heeft u last van hangende oogleden? Dit kan komen door een verslapte levatorspier die het ooglid niet goed meer omhoogtrekt. Dit noemen we ptosis. Er zijn meerdere vormen van ptosis. Vaak is de oorzaak ouderdom. Soms is er iets anders aan de hand, zoals een aangeboren afwijking of spierziekte. Ook kinderen kunnen last hebben van een vorm van ptosis. Onze ervaren oculoplastisch chirurgen kunnen gelukkig veel doen aan een slecht werkende ooglidspier.
Ptosis kan verbeterd of zelfs helemaal verholpen worden met een ooglidcorrectie.
fremar