Wat kan 's nachts een dik/opgezet ooglid veroorzaken?

Tofn ik wakker werd was mijn ooglid een beetje dicht, waardoor mijn oog nu half dicht zit. Het jeukt niet en doet geen pijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Ondanks dat het niet jeukt, kan het toch een muggensteek zijn.
11 jaar geleden
Je kan met je (gesloten) oog op een rimpel of een plooi van je hoofdkussen hebben gelegen. Mij gebeurd het soms als ik op het puntje van het kussen heb gelegen. Doorgaans trekt het binnen enkele uren gewoon weer weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je hebt van gisteren wat vuil in je oog gekregen dat er nog in zit.
Of het is een muggenbeet.
Of je hebt gisteren sap van een giftige plant aan je hand gekregen en daarna in of bij je oog gewreven, vooral de Euphorbia's staan hier voor bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook eens gehad.
Het werd ook dikker en ik zag alles wazig met dat oog.
Ik ben er mee naar de huisarts gegaan toen het na 2 dagen nog was en het ook ging jeuken.
De huisarts zei dat zoiets meestal komt als je met je hand in je oog ofzo wrijft en dat er dan vuil in komt.
Ik had wel pech dat het ging onsteken en toen kreeg ik zalf met anti-biotica.
Maar meestal gaat het gewoon over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook een allergische reactie kunnen zijn op iets. Maar waarop? Meestal kom je daar niet achter en vaak is je oog al weer genezen tegen de tijd dat je denkt te weten waarvan het komt.

Meestal is dit eenmalig en kom je er nooit achter wat het is geweest, maar als het nu vaker gebeurd kun je gaan kijken wat de oorzaak is.

Wat kun je eraan doen? In ieder geval niet gaan wrijven en je oog af en toe wat koelen moet voldoende zijn, maar wat je eraan kon doen was niet je vraag :-)

Gaat het inmiddels al wat beter?