Elke ochtend heb ik slijm onder mijn ogen , wie weet wat dit is?

Het is een geel slijm dat onder je oogbal zit als slierten . Ik vind dit heel vervelend , vooral als het opdroogt , maar nou weet ik niet wat dit is. Weet iemand dit misschien , en tips , hulp is welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Klinkt als ingedikt eiwit.

Je traanklieren scheiden ook wat eiwit af. Bij geïrriteerde ogen of bij een lichte infectie zit er meer eiwit in het traanvocht dan normaal.

Als je traanvocht verdampt, dikt het in omdat het vocht wel, maar het eiwit niet verdampt. De eiwitten vormen dan geelwitte slierten, soms ook een geelwit vliesje dat een deel van je oog bedenkt.

Bij jou lijkt het erop dat je een verhoogde eiwitproductie hebt door geïrriteerde ogen, in combinatie met oogleden die net niet helemaal sluiten tijdens het slapen. Door het openblijvende spleetje kan het traanvocht verdampen waardoor het eiwit indikt en zo de slierten vormt die jij in je oog vindt.

Toegevoegd na 8 minuten:

De oplossing: probeer eerst te ontdekken waarom jouw ogen geïrriteerd zijn. Dat kan heel simpel een allergie zijn voor iets dat nu bloeit of voor iets in je omgeving, bijvoorbeeld een huisdier. Het kan ook zijn doordat je veel in stoffige omgevingen werkt. Ook wanneer je alleen maar veel wind je ogen krijgt, kunnen je ogen geïrriteerd raken: wind droogt uit, uitdroging geeft irritatie.

Gezien je naam neem ik aan dat je geen make-up in je oog krijgt.

Als je de oorzaak vindt en wegneemt, moet je twee weken lang zo min mogelijk aan je ogen zitten, zodat hoornvlies en andere oogdelen de kans krijgen zich te herstellen. Kijk daarna of de slierten minder worden. Zo niet, bezoek een oogarts of eventueel een goede (gediplomeerde, dat zijn ze niet allemaal!) opticien.

Als je je niet herkent in het bovenstaande, sowieso even naar de arts. Er is iets geïrriteerd, en dat duidt op een probleem. Het komt niet op een paar weekjes eerder of later, maar ik zou er geen maanden mee wachten, want hoe eerder je de oorzaak vindt, hoe kleiner de kans op blijvende effecten.

Cryofiel