ik heb steken in mijn hoofd, en spontanen bloedneuzen waar komt dat door?

Ik heb al een tijdje last van mijn hoofd, ik krijg steken in mijn hoofd en dan spontaan een bloedneus, Mijn huisarts zegt dat het komt door mijn schildklier waar ik al jaren medicijnen voor krijg en nooit eerder last van heb gehad, Ik ben toch een beetje ongerust en zou graag willen weten waar het nog meer aan zou kunnen liggen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan een bijwerking van medicijnen zijn, kan je eens naar zoeken. Is je schildklier te snel of te langzaam?

Antwoorden (4)

Waar het aan ligt kan ik niet met zekerheid zeggen maar misschien komt het door de extreme kou (overgang).
Vraag je arts om een verwijskaart naar de juiste arts in het ziekenhuis en laat je verder onderzoeken !
Ik zou me niet af laten schepen met dit simpele verhaaltje van je huisarts !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk dat door veelvuldig gebruik van de medicatie voor de schildklier er een bijwerking ontstaat en je een verhoogde bloeddruk hebt, laat dit is controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan komen door de kou (heb het zelf ook)

de droge lucht (cv) en de kou buiten wekken bij mij ook steken in het hoofd en bloedneuzen op.

maar goed, dit hoeft natuurlijk niet op jou van toepassing te zijn.

wat ik zelf doe is waterbakjes aan de verwarming hangen om de luchtvochtigheid omhoog te krijgen,of hang de natte was over de verwarming.
als ik de straat op ga met deze kou trek ik de sjaal over mijn neus.

ook staat de cv hier niet te hoog.

bij medicatie voor de schildklier (weet niet welke je gebruikt) komen hoofdpijn/migraine en bloedneuzen vaker voor.
wie weet doet het winterse weer er nog een schepje bovenop, maar hoe dan ook: het lijkt me een reden om nog een keer een afspraak te maken met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raad je best aan eens een bloedonderzoek te laten doen. Daarin kunnen ze zeer veel zien, eigenlijk zou iedereen best jaarlijks een bloedcontrole laten doen, vele mensen zouden dan ook op tijd ziektes kunnen vaststellen zodat het nog op tijd kan genezen worden.

Pijn in Hoofd , bloedneuzen , lijkt zo maar een klein kwaaltje maar dat is niet altijd zo.
Door bijvoorbeeld te lage bloedplaatjes kan je spontane bloedneuzen krijgen en hoofdpijn ook omdat er in het hoofd wel eens een adertje springt waardoor je een kleine hersenbloeding kan oplopen omdat je te lagen bloedplaatjes hebt.

Ik zeg niet dat dit het kan zijn maar ik zal altijd direct reageren op zulke klachten en een bloedafname laten doen.

Beter voorkomen indien ernstig in de meeste gevallen gaat het om mindere erge ziektes maar je weet maar nooit.

Met vriendelijke groeten Ritchie