Is het gevaarlijk om met vocht achter je trommelvlies in een achtbaan te gaan?

Ik ben een geruime tijd al verkouden heb heb hierdoor ook vocht achter me trommelvlies gekregen.
Echter ivm de druk in een achtbaan vraag ik mij af of het gevaarlijk is om met vocht achter je trommelvlies in een achtbaan te gaan of dat ik dit beter kan laten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Hallo! Dit kan gevaarlijk zijn,
Vocht achter je trommelvlies onstaat uit een verkoudheid of virus dat verwaarloost is .
Daarom kan je proberen met deze middelen het op te lossen zodat je geen last ervan hebt:
- Spoel een paar dagen met zoutwater (of snuif het op) & veel kauwen op kauwgom & stomen! ga gebogen zitten over de stoommachine en leg een handdoek over je hoofd en stomen maar!.
Als dit niet werkt :
- 1 hele week Cirrus innemen en celestone druppels gebruiken. (dit kan je normaal bij de apotheek afhalen zonder voorschrift)
-Als dit niet werkt kan je beter meteen naar de dokter gaan hoogstwaarschijnlijk gaat hij je Marum Verum D12 voor poliepen voorschrijven.
Dit helpt normaal ook al wat aan het herstel.
-Pas op, als je het vocht als meer als 1,5 week hebt ga dan onmiddelijk naar een kno arts (=dokter voor aandoeningen aan keel, neus en oren) Hij/zij kan je beter helpen als een gewone dokter!
-Handige tip : Wanneer je merkt dat je oren "dichtslaan" knijp dan voorzichtig je neus dicht. Doe alsof je blaast, maar dan met de neus en de mond dicht. Deze actie zorgt er ook voor dat de oren weer "openspringen".
Hopelijk helpt dit je een beetje verder.
P.s. ik heb er even een foto bijgevoegd voor te laten zien wat in je oor zit!

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry de foto lukt niet --> de link --> http://medischcontact.artsennet.nl/artikel-2/17538/antwoord-200638.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ben reeds vanochtend bij de dokter geweest en hij zij dat ik het moest oplossen door enkel neusspray te gebruiken.. met Xylo nog wat.. Hier ben ik sinds vanochtend mee bezig en heb het idee dat me gehoor links al van 25% naar 60% is gegaan :) Echter je raad me dus af om naar het pretpark te gaan (Ben een achtbanen fan!)?
In dat geval misschien een wissel maken naar Dolfinarium
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb het zelf al gehad, ben ook een achtbanen fan :) Bij mezelf ging het niet zo snel over :D ben zelf toen niet in de achtbaan gegaan en bij de tassen gebleven :'( , Maar misschien bij jou als je die medicatie blijft gebruiken dat het geen kwaad kan, het is bij jou snel verbetert.
Je kan desnoods wel watjes is je oor steken, Misschien als het morgen nog beter is lukt een achtbaan (met desnoods de watjes)wel!
Je kan altijd zien wordt het erger ? Dan zou ik wel wisselen naar het Dolfinarium. Groetjes!