Ik heb pijn aan beide zijden onder mijn ribben (bij de lever), die langzaam oploopt langs mijn middenrif tot aan mijn borstbeen. Wat kan dit zijn?

Waarschijnlijk heb ik deze pijn al vanaf mijn geboorte. De pijn komt op willekeurige tijden op en word dan steeds heftiger. Tot nu toe is op mijn rug gaan liggen het enige wat de pijn verminderd.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben al meerdere keren naar verschillende dokters geweest, maar ook zij weten niet wat het kan zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Er kan iets aan de hand zijn met het middenrif. Alleen onderzoek kan uitwijzen of dat het geval is. Vraag de dokter en laat het eens goed nakijken.

Toegevoegd na 1 dag:
Een kennis had iets vergelijkbaars. Die bleek een scheur in het middenrif te hebben waardoor de slokdarm niet goed afsloot en dat gaf weer irritatie. Ik heb geen idee of er misschien zoiets bij jou speelt. De onderzoeken in die regio ( maagonderzoek, darmonderzoek, scans , de hele reutemeteut) zijn niet altijd even leuk. Is je alvleesklier in orde? Die wil ook een enkele keer vergelijkbare klachten geven. vaak wordt dat door dokters over het hoofd gezien.
Nu een normaal doktersonderzoek niets oplevert heb je in feite de keuze: opnieuw bij de dokter aankloppen met de kans het medische circuit in te rollen met een hoop gedoe of er voorlopig mee te leven. Dan kan je over een tijdje verder beslissen. Misschien gaat het in de loop van je leven over....