Wat kan deze reizende pijn in knie-gebied zijn?

Ik ben op mijn knie gevallen. Tijdens het ongeluk voelde ik vrijwel niets, maar de dag erna schoot mijn knie plotseling 'op slot.'

Ik voel hevige (tot schreeuwen aan toe) pijn in mijn knie bij bepaalde bewegingen (gewicht op knie). Het vreemde is dat de pijn verplaatst, zit momenteel net iets boven de knie en begon diep in de knie (zat ook in knieholte). In rust voel ik niets, alleen bepaalde bewegingen, die van dag tot dag varieren.
Nu een dag of vier.

Ik zit momenteel in Zuid-Amerika en een doktersbezoek is erg lastig.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Gekneusde knie veroorzaakt kniepijn
Onderhuids weefsel in je knie kan gekneusd raken door “impact” (slag, val, stoot e.a.). De gevolgen van een kneuzing lijken veelal op die van een verstuiking: kniepijn, zwelling, bloeduitstortingen etc. Een kneuzing wordt echter niet veroorzaakt door een “ongelukkige” draaibeweging van het kniegewricht, maar door een klap op de knie. Er is dan ook geen sprake van inscheuring of afscheuring van kapsels, banden of ligamenten.
Verschillende weefsels in je knie kunnen kneuzen, waaronder botten, spieren en bindweefsels. Een kneuzing gaat gepaard met een ontstekingsreactie (pijn, zwelling, verkleuring etc.). Een gekneusde knie gaat vanzelf over en kan worden behandeld met koude kompressen. Een ‘lichte kneuzing’ van de knie geneest doorgaans binnen drie weken; een ‘zware kneuzing’ binnen zes weken.
Tracht toch voor alle zekerheid een dokter te bereiken. Sterkte!
Lees verder in bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk is er een stukje kraakbeen losgeschoten of afgescheurd wat nu door je knie "reist" en deze wisselende klachten veroorzaakt. Ze noemen dit ook wel een "muis" in de knie. Dit kan natuurlijk heel vervelend zijn, vooral wanneer de knie helemaal op slot zit, maar het kan ook zijn dat je er soms langere tijd geen last van hebt.