Wat voor soort hoofdpijn is dit ?

Ik heb , als ik hoofdpijn heb altijd hoofdpijn aan 1 kant (rechts) op verschillende momenten kan het zo opzetten en soms wel 2 dagen aanhouden, soms doet het bij mn wang dan ook pijn en achter mn oog en bij mn slaap, soms denk ik wel is dat het vanuit mn nek komt maar weet dat dus ook niet zeker, en of dat wel kan .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste Jojoz,aangezien je geen antwoord geeft op mijn vragen ga ik er van uit dat je op het moment ook een aanval hebt daarom geef ik toch antwoord zodat je het meteen kunt lezen zodra het iets beter gaat.
Toen ik je vraag las dacht ik meteen aan clushoofdpijn en heb onderstaande hier over voor je gevonden:

Hoe kunt u clusterhoofdpijn herkennen?
De aanval begint aan één kant van het hoofd, meestal rondom of achter een oog. Zonder voorafgaande verschijnselen komt de pijnaanval heel snel op. De pijn gaat samen met een tranend rood oog, opgezet neusslijmvlies, een loopneus en hevig zweten van het voorhoofd aan de zijde van de aanval.

In veel gevallen kondigen aanvallen (of clusterperiodes) zich aan via zogenaamde prodromale verschijnselen (waarschuwingstekens). Dit kan zijn in de vorm van:

prikkelbaarheid;
een onrustig gevoel;
tintelingen in en rond de neus;
tranend oog
zwellen van het ooglid
pijn in de bovenkaak (lijkt op kiespijn)
versnelde hartslag
sterke aandrang tot ontlasten

Wat is clusterhoofdpijn?
Clusterhoofdpijn is een zeldzame vorm van hoofdpijn, die vrijwel uitsluitend bij mannen voorkomt. Het is een hevige, borende pijn in aanvallen aan één kant van het hoofd. Een aanval kan een kwartier tot drie uur duren en kan één tot acht keer per dag optreden. Vrijwel altijd komen de aanvallen in groepjes (clusters) van weken tot maanden voor en meestal 's nachts.

Na zo’n cluster "kunnen" de aanvallen wel jaren wegblijven.

De aanvallen worden soms uitgelokt door bijvoorbeeld alcohol of een middagdutje. Clusterhoofdpijn wordt ook wel neuralgie van Horton genoemd.

Vaak heeft u de behoefte om te bewegen (ijsberen) tijdens een aanval.

Wat kunt u zelf doen bij clusterhoofdpijn?
Als u bovenstaande klachten herkent, neem dan contact met uw huisarts.
Alcohol kan een nieuwe aanval uitlokken, gebruik daarom geen alcohol.

Ik hoop echt dat dit het NIET is want ik weet uit eigen ervaring hoeveel pijn het doet. (Zelf heb ik dan absoluut geen behoefte om te bewegen maar "probeer" juist zo stil mogelijk te liggen wat door de vreselijke pijn heel moeilijk is!)

Veel sterkte en groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai Jojoz, ik ben ook een vrouw maar toch heb ik het wel. Er is een bepaalde percentage vrouwen die hier last van heeft.Ik heb ook geen last van een tranend oog of zwelling toch is het bij mij geconstateerd.De symptomen die jij noemt kwamen me zeer bekend voor wat niet betekend dat het ook zo is maar daarom heb ik je bij reacties een aantal vragen gesteld, heb je die gezien? Zou je daar antwoorden op willen geven,misschien komen we dan iets verder?

Andere antwoorden (1)

Als het minder word in het donker, en je ook tunnelvisie hebt kan het misschien migraine zijn? Anders spannigshoofdpijn, daar werkt een warme kersenpittenzak in je nek goed tegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helen als je migraine hebt wordt dat niet minder in het donker maar je kunt geen licht verdragen!
Wat bedoel je met tunnelvisie? Het is zeker geen spanningshoofdpijn want dat zit aan de voor-en achterzijde,voelt als een hele strakke band die om het hoofd zit
Een warme kersenpittenzak werkt ook echt niet, nek/rugmassage kan wel verlichting geven! Ik heb helaas zelf ervaring met beide soorten hoofdpijn!