toen ik vandaag thuis kwam van school, zij mijn moeder dat mijn haar naar rook stonk, echt sigarettenrook maar ik rook niet. hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan heb je kennelijk bij een groep rokende mensen gestaan/gezeten. Die geur gaat dan toch in je kleding en haar zitten. Misschien juist nog meer bij jou dan bij de rokers zélf, want zij blazen het van zich af maar dan dus naar jóu toe.
Amadea
11 jaar geleden
De neus is een zinsorgaan dat zeer snel vermoeid raakt. Als men voortdurend dezelfde geur ruikt, wordt deze na korte tijd niet meer waargenomen, hoewel die geur voor anderen toch nog zeer duidelijk kan zijn. Bijvoorbeeld een boer die een mestkar uitrijdt ervaart de geur die de mest verspreidt op een zeker moment ook niet meer. Zo ruik jij de geur van de rook niet meer, terwijl je er wel in de buurt van rokers was, maar je moeder wel.