wat voor effect heeft het op je hersenen als je lang achter een computer zit?

ik heb heel lang achter de computer gezeten en merk dat ik wat trager reageer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

als je lang en vaak (lang) achter de computer zit, kun je idd trager, maar ook ongeduldiger worden.
Hersenen raken gewend aan het snel van tabblad wisselen (bv. op internet) en dus als je bijv. een boek leest, kun je heel gefrustreerd raken omdat het zo langzaam gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh, dat kan makkelijk, iets waar te voorstaat
is nooit goed.
Dit is gewoon vermoeidheid,je zit toch ingespannen
te werken, en je ogen en nek krijgen heel wat
te verduren.
dus meer rust nemen.
12 jaar geleden
Als je een aanzienlijk deel van je dag achter een computer besteed zou je een verhoogd risico op CVS kunnen hebben. (Computer Vision Syndroom) Het is nog een relatief onbekend begrip in Nederland, maar het komt steeds vaker voor.

Enkele symptomen van CVS kunnen zijn:
Vermoeidheid
Wazig zicht bij het kijken in de verte
Dubbel zicht
Prikken van de ogen
Overmatig tranen van de ogen
Hoofdpijn

Deze symptomen kunnen invloed hebben op de ogen en de hersenen, maar zijn in het begin tijdelijk. Blijft het niet bij tijdelijke klachten, maar heb je er na het werk en de hele week last van, dan is het zinvol om de ogen te laten controleren bij een opticien of oogarts.