Rare hoest, stem veranderd Wat te doen?

Vorige week bij huisarts geweest.
Medicijnen gekregen tegen de prikkel
(Codeïne)
Maar heb erg pijn met hoesten gaat nog niet weg en heb eerder het gevoel dat het erger word.
Longen fluiten soms.
Terwijl vorige week beluisterd hij Zij was schoon...

Ben heel raar aan het hoesten
Pijnlijk gevoel in mijn longen
En luchtpijp.
Ben bekend met astma daarom heb ik het laten controleren.

Inspannen kost me meer energie!
Snotter een beetje.
Volgens amandelen ook gezwollen:

Ik heb wel van me huisarts een labbriefje meegekregen
Maar hij zei erbij pas laten doen als het woensdag nog niet weg is. Maar ik heb alleen het gevoel dat het erger word.
Laten prikken met brief of eerst bellen?
Wat kan ik nog meer doen?
Wie weet wat het kan zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon even bellen om te overleggen!

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je een griepje.
En dat kan wel even duren.
Allemaal heel normaal.
Ziek zijn hoort bij het leven.
Geef het de tijd.

Veel drinken, je keel nat houden, zuigen op een zuurtje,
gorgelen met zout water, voldoende rust nemen, beetje uitzieken.......
En woensdag is al over twee dagen.

Van codeïne zou de pijn minder moeten worden en ik kan er ook altijd heel goed van slapen. Dat heb je ook nodig: goed slapen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is nou een echte verkoudheid. Dikke keel hoort daar bij. Gewoon een snoepje of dropje om op te sabbelen en vergeet niet: 14 dagen met dokter, twee weken zonder dokter. Gaat vanzelf over. Stem niet forceren in de tussentijd. Als je amandelen er niet uit hoeven, dan is het logisch dat ze nu wat gezwollen zijn, dat hoort bij een ontsteking.
Jouw klachten heb ik twee keer per jaar: in voorjaar en najaar. Pech!