Wat is een lekkende darm?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een darm die stoffen doordat die in de darm horen te blijven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
*stoffen doorlaat die
https://www.darmklachten.nl/de-lekkende-darm

Antwoorden (1)

Lekkende Darm Syndroom, in het dagelijks spraakgebruik beter bekend als lekkende darm, is een aandoening waarbij er als gevolg van een disbalans in de darmflora miniscuule gaatjes in de knooppunten tussen de cellen van je darmwand ontstaan. In je darmen bevinden zich allerlei schadelijke stoffen die door verschillende soorten gisten als bijproduct worden geproduceerd. Wanneer je een lekkende darm hebt kunnen deze schadelijke stoffen door de darmwand dringen en in je bloedbaan terecht komen, waarna ze zich door het hele lichaam kunnen verspreiden. Ook deels verteerd voedsel kan op deze manier je lichaam binnendringen. Behalve dat bij een lekkende darm allerlei schadelijke en onverteerde stoffen in het lichaam komen heeft deze aandoening ook tot gevolg dat gezonde voedingsstoffen minder goed door het lichaam kunnen worden opgenomen, wat je gezondheid verder aantast.
fremar
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Dit is inderdaad de theorie. Maar wat ik me nu steeds afvraag: is dit een echt bestaand iets, of is het één van de verzinsels uit de alternatieve hoek? Of misschien beide?
fremar
6 jaar geleden
In de reguliere geneeskunde wordt een lekkende darm niet als een echte aandoening gezien. of toch?:
https://www.ahealthylife.nl/bestaat-het-lekkende-darmsyndroom-echt-een-onbevooroordeelde-blik/
Cryofiel
6 jaar geleden
Ik denk dat een alternatieve site niet bepaald als betrouwbare bron kan worden gezien. Zeker niet als die alternatieve site een directe verbinding heeft met een commerciële webwinkel.