Ik heb een verkoudheid is het dan normaal dat je dan koorts hebt ?

Ik moet niezen keelpijn hoesten klein beetje spierpijn snelle hartslag ik maak mij zorgen omdat mijn hoofd warm is .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (4)

Nee, bij een simpele verkoudheid hoort geen koorts. De kans zit er dik in dat jij griep hebt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt !!!
Je kunt best bij verkoudheid een lichte verhoging hebben. Je hebt het zelf over een warm hoofd dus je weet niet eens of je een lichte verhoging hebt of koorts. Bij griep heb je een zo'n hoge koorts dat je niet meer spreekt over 'een warm hoofd' je ligt zwetend in bed (afwisselend warm en ijskoud) en je bent heel erg ziek.

Ik denk dus dat je gewoon verkouden bent met een lichte verhoging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had dit 2 weken geleden ook en 't was een ferme keelontsteking.
Best eens naar dokter gaan, deed ik ook en moest antibiotica slikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je flink verkouden bent kan je je heel beroerd voelen. Een lichte verhoging is heel normaal. Als je hoge koorts krijgt is het waarschijnlijk meer dan een verkoudheid. Meer informatie kan je vinden op: www.thuisarts.nl/verkouden/ik-ben-verkouden

Voor een gewone verkoudheid hoeft u niet naar uw huisarts.
Als er bij een verkoudheid andere klachten ontstaan, kan dat een reden zijn om met uw huisarts contact op te nemen. Bijvoorbeeld: bij benauwdheid; bij piepende ademhaling; bij sufheid; bij koorts (temperatuur boven de 38°C) die langer duurt dan vijf dagen (vijfmaal 24 uur); als u koorts gehad heeft en na enkele dagen opnieuw koorts krijgt.