Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe lang blijf je last houden van een verrekte kaakspier?

Ik heb vorige week mijn kaakspier verrekt bij het te gulzig eten van pepermuntjes, sindsdien last van zeurend gevoel in mijn slaap/jukbeen en kiespijn gevoel. Het is wel iets minder dan 2 dagen geleden, toen had ik echt enorm veel last. Maar het blijft de hele dag zeuren, heel vervelend ook al is de pijn dragelijk, ik ben zwanger dus probeer geen paracetamol te nemen.

Wat kan ik doen om het herstel te bevorderen? En hoe lang duurt zoiets? Ik ben al bij de tandarts geweest om uit te sluiten dat het niks anders is maar hij zei meteen dat ik mijn kaakspier heb verrekt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het geneest vanzelf na een paar dagen. Je kunt het herstel bevorderen door kalm aan te doen met kauwdingen. Dus geen kauwgom, taai vlees, harde appels, en dergelijke. De last die je ervan hebt zal steeds minder worden, tot je het op een gegeven moment vergeet. Hoe lang het precies duurt is niet te zeggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100