Waarom heb ik pijn in mijn kuit na kramp?

Hallo,

Na een winter minder gesport te hebben ging ik weer trainen voor atletiek.
Ik had eerst een paar keer gesprint na een warming-up.
Daarna ging ik verspringen en kreeg ik de pijnlijkste kramp die ik ooit gehad heb in mijn kuit. Sindsdien heb ik pijn in mijn kuit, Vooral als ik afzet met dat been. Wat is er aan de hand met mijn kuit en wat veroorzaakt de pijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Je hebt die spier zwaar overbelast en dit is de reactie erop, het seintje van je lichaam: niet doorgaan zo...
Wat je het beste doet is nu even niets doen qua rennen, sprinten gewoon even niet, tot je spieren weer normaal reageren. Dat voel je met lopen al.
Als het echt te lang gaat duren, kan je bij een fysiotherapeut aankloppen en hulp vragen.

Niet er meer doorgaan hè, wees verstandig!

Toegevoegd na 2 dagen:
Twee dagen geleden, na een reactie van v.s. [ In de REACTIES te LEZEN ] :
Prima, bel je oom straks en vraag het hem meteen maar, misschien bedacht ik inmiddels heb je wel een ZWEEPSLAG gehad en dàt moet wel even bekeken en misschien behandeld worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dankjewel voor uw antwoord!
Mijn oom is fysiotherapeut dus ik kan altijd daar nog aankloppen als het lang duurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima, bel je oom straks en vraag het hem meteen maar, misschien bedacht ik inmiddels heb je wel een ZWEEPSLAG gehad en dàt moet wel even bekeken en misschien behandeld worden.
Het klinkt alsof je zweepslag in de kuit hebt gekregen. Dat betekent dat je een klein scheurtje in de kuit hebt opgelopen. In principe herstelt dit scheurtje vanzelf weer maar het is dus wel verstandig het rust te geven om te kunnen herstellen.

Voor meer informatie/tips kijk bij de bron die ik heb toegevoegd.