Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je het verschil voelen tussen verschillende soorten overslagen vanuithet hart, dus uit de boezem of uit de kamer?

Ik heb van beide last, blijkt uit onderzoek. Soms heb ik ook "roffeltjes", dus een aantal slagen achter elkaar, kun je die ook op hoe het aanvoelt onderscheiden in herkomst uit de kamer of uit de boezem? Er wordt nog verder onderzoek gedaan, maar dit vroeg ik me alvast af....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
988

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Normaal gesproken voelt een mens z'n hart niet (over)slaan. De samentrekking van de boezem is relatief erg zwak en alleen maar bedoeld om de druk in de kamer wat hoger te maken. De krachtige samentrekking van de kamer moet het bloed door het hele lichaam pompen.

Het hart slaat in twee stapjes; eerst de boezem en dan de kamer. Wanneer je je hart voelt (over)slaan voel je echter één hartslag; dat is de slag van de kamer. De slag van de boezem voel je überhaupt niet; laat staan dat er dan ook nog een merkbaar verschil zou zijn met de kamer.

Het antwoord op je vraag is dus nee. Wat je ervaart zijn verschillende ritmes van de kamer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding