Kan ik op het internet oefeningen voor fysiotherapie voor handen vinden? (artrose)

Ik begrijp dat een fysiotherapeut me verder kan helpen, maar ik krijg maar weinig behandelingen vergoed, en die wil ik graag uitsparen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
puntje voor LGA.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk vind ik het antwoord van LGA het beste, maar die staat bij reacties, dus kan ik geen punten toekennen. De vraag sluit over 19 uur, dus als je hem nog bij antwoorden zet (want ik vind het wel degelijk een antwoord!), kan ik je nog het beste antwoord benoemen. Anders wordt het de sillyputti van Ray Holland. In ieder geval iedereen een plus!!

Het beste antwoord

Een goede manier om de gewrichten en de spieren in de handen te trainen is door Bouncing Putty of een gelijkwaardig product te kopen. Het is een soort stopverf / klei waarmee je kunt spelen , kneden , enzovoort. Als je het in je handen hebt, dan ga je er vanzelf mee aan het kneden en rommelen. Daarmee kan je je handen goed bezighouden en oefenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste antwoord was de reactie van LGA.
Dit was een goede tweede, aangezien ik een reactie niet kan belonen.

Andere antwoorden (2)

Je kunt gratis folders downloaden van ziekenhuizen. Bespreek ze eerst met je therapeut, want je moet wel zeker weten dat ze goed voor je zijn!
Je kunt deze eens met hem/haar bespreken:
http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/alg_oef_hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beginhouding
U zit aan een tafel. Uw onderarmen en handen liggen op de tafel, uw handen met de palm naar beneden.

Oefening
Til uw handen zo ver mogelijk op, terwijl uw onderarm blijft liggen. Houd dit even vast en leg uw handen dan terug.

Beginhouding
U zit aan een tafel. Uw onderarmen en handen liggen op de tafel, uw handen met de palm naar beneden. Leg uw andere hand over de pols, zodat de onderarm niet kan bewegen.

Oefening

Schuif uw hand over de tafel naar rechts. Ga terug en schuif de vlakke hand naar links.

Beginhouding
U zit aan een tafel. Uw onderarmen en handen liggen op de tafel, uw handen met de palm naar beneden.

Oefening
Buig uw vingers kootje voor kootje op tot een vuist, houd de vuist even vast en rol uw vingers dan weer uit.

Beginhouding
U zit naast een tafel. Uw arm ligt op de tafel, de hand hangt over de tafelrand.

Oefening
Maak rustig een vuist en beweeg de hand naar boven. Uw onderarm blijft rustig op de tafel liggen. Herhaal de oefening voor de andere hand. Deze oefening is ook spierversterkend.

Beginhouding
U zit aan tafel. Uw handen liggen op de tafel, de palmen naar boven.

Oefening
Duw de top van uw duim eerst tegen de top van uw wijsvinger aan, dan tegen de top van uw middelvinger enzovoort, tot u de pink bereikt. Met deze oefening traint u de verschillende grepen die u met de hand maakt. De oefening is ook spierversterkend.

Toegevoegd na 2 minuten:
U kunt natuurlijk 1 of 2 keer naar de fysiotherapeut gaan, en deze u wat oefeningen aan te leren.