Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan je doen tegen de moeheid tijdens het stoppen met roken?

Sinds kort gestopt met roken. De vorige keer toen ik stopte met roken was ik ontzettend moe, flink gapen en tranen en ik kon zo op de bank slapen. Toen dit na een korte tijd nog steeds zo was heb ik er de brui aan gegeven.

Nu ben ik weer gestopt, maar ik wil ook blijven stoppen. Alleen ook nu heb ik weer die moeheid. Wat kan ik doen aan deze moeheid en oelang duurt die periode ongeveer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klinkt niet opwekkend, maar is voor mij en meer mensen wel herkenbaar! Sommigen worden juist onrustig en krijgen slapeloosheid, wilde dromen enz, en ook ik was in de eerste weken/maand extreem moe ;) In wezen ben je fysiek al iets aan het ontgiften en op moment is ook je stofwisseling ontregelt; dit kost ook energie. Beste is toch om er zoveel mogelijk aan toe te geven, liefste wel op vaste tijden gaan slapen en weest trots op elke dag dat je er weer een rookvrije dag op hebt zitten en hou vol! :)

Je kunt vitamine B proberen, pak dan wel de sterke versie, bijv Dagravit B complex, dit zorgt voor meer energie, zodat je je minder moe voelt en kan ook een ruggensteun zijn bij het stoppen met roken.

Bronnen:
www.mannen-gezondheid.com/vitamine-B3.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100