Wat kan dit zijn? (zie uitleg)

Vannacht werd ik wakker en schoot meteen overeind in mijn bed (gebeurt me normaal nooit). Ik kreeg even geen lucht meer en een paar seconden later ademde ik heel zwaar, alsof mijn luchtwegen opeens erg versmald waren. Ik herinner me er niet veel van, ik heb het ook niet echt bewust ondergaan, volgens mij. Na een paar minuten ging het weer goed en ben ik weer gaan slapen. Nee, het was geen droom, ik weet 1000% zeker dat ik wakker was. Ik heb aan slaap-apneu gedacht, maar die kans acht ik erg klein, omdat je van slaap-apneu niets merkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit is overigens de tweede keer dat het me overkomt. Er zat niets vast in mijn keel; hij was volkomen schoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat je van apneus niets merkt is niet helemaal waar. Je kunt er wel degelijk van wakker schrikken. Je kunt natuurlijk ook gedroomd hebben dat je geen lucht meer kreeg en een combinatie van apneu en dromen is ook nog mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk gewoon een droom waar je heel erg van schrok. Als je heel erg schrikt kan je zwaar gaan ademen. Ook het feit dat je het niet goed meer weet geeft aan dat je waarschijnlijk net uit een diepe slaap kwam, en 'half' wakker werd waarna je weer diep in slaap viel.

Als je daarna weer lekker kon slapen zal het wel niks ernstigs zijn geweest.
Als je je echt zorgen maakt kan je natuurlijk altijd nog naar de huisarts.