Hoe kom ik van deze langdurige hevige buikpijn af?

Ik heb nu al 3 dagen echt erge buikpijn, ik slaap elke nacht misschien 3 tot 4 uurtjes. Ik ben uitgeput en heb echt pijn. Mijn moeder denkt dat ik mij aanstel, dus huisarts is geen optie. Het is geen menstruatiepijn, het voelt een beetje als hongerpijn, maar dan10 maal erger.. Ik hoop dat iemand een antwoord hierop heeft. Ibunprofen en paracetamol helpen ook niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat eet en drink je op een dag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dit moment niet veel, ik ontbijt sowieso nooit, daar kan ik niet tegen, in de middag eet ik 1 of 2 boterhammen, en savonds gewoon een normaal bord eten: groente vlees aardappel of pasta. Verder drink ik voornamelijk water, maar nu sinaasappelsap, normaal word ik daardoor snel beter, maar nu word het steeds erger.. Heb trouwens ook 39° koorts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou toch even naar de dokter gaan. Sleur je moeder gewoon mee
Ritsuka
11 jaar geleden
Je eet wel weinig op een dag. Probeer eens iets als yoghurt of drinkontbijt, dat krijg je makkelijker weg.
Je eet ook wel weinig groente, fruit en eiwitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is wel zo, maar dat doe ik al mijn hele leven.. denk niet dat de pijn daaraan ligt. Ik moet eigenlijk sowieso ontbijten want ik heb bloedarmoede. Yoghurt krijg ik idd wel weg, zal ik wel wat vaker nemen..
Ritsuka
11 jaar geleden
Is je gewicht verder wel goed dan?
En ik zou inderdaad proberen te werken aan ontbijten, wel belangrijk hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien (buik)griep?
Mijn broer had dezelfde klachten ook vorige week,het schijnt te heersen.
Hij had ook echt veel pijn,weinig eetlust en kon er niet van slapen.
Maar ja,niemand kan er hier echt wat van zeggen,toch maar naar de huisarts lijkt me.
Wel genoeg drinken hoor,dat is echt belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je trouwens ijzertabletten voor je bloedarmoede?
Ik heb dat ook bloedarmoede en ik krijg ze van de huisarts.
Je kan ze ook wel zelf kopen bij de apotheek trouwens.
Buikpijn heeft trouwens niks te maken met bloedarmoede.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben iets te dun voor mijn lengte, maar dat is ook altijd al zo geweest, ik gebruik geen ijzertabletten maar van die speciale ijzer siroop, dat werkt bij mij ook.. Misschien persoonlijke vraag, maar had je broer ook weinig stoelgang? En is het bij hem ook al over?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,hij had ook moeite met naar de wc gaan daarom had spijsverteringtabletten die de stoelgang stimuleren ingenomen.
Hij kon al 5 dagen bijna niks weg krijgen,hij dronk wel veel (groene)thee en vruchtensap en sinds gisteren gaat het weer een stuk beter.
Nou sterkte hoor,hopelijk gaat het met jou ook snel beter! Mijn broer onbijt trouwens ook nooit,dat krijgt hij echt niet weg zegt hij,en daar heeft hij verder nooit last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt, het klinkt alsof we hetzelfde hebben, ben namelijk een beetje bang voor blinde darm ontsteking.. Dit geeft mij watt hoop haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je gaat zelf zoeken op forums enzo vindt je allerlei dingen die je kan hebben omdat veel aandoeningen dezelfde symptomen hebben,mijn broer dacht dacht al dat hij een maagzweer had ook al komt dat bijna niet voor bij jonge mensen meestal bij ouderen.
Als je bijna niet naar de wc kan(constipatie) kan je ook heel erge buikpijn krijgen,en dan helpen pijnstillers soms ook niet.
Maar als het niet overgaat gwn naar de huisarts hoor daar hoeft je moeder niks van te weten,wel vervelend dat ze je niet gelooft.

Het beste antwoord

Denk er om, het is jouw lijf en niet dat van je moeder. Het maakt niet uit hoe oud je bent, jij hebt recht om nu/morgenvroeg naar de huisarts te gaan.
Misschien heb je een blindedarmontsteking of iets anders wat een leek niet kan zien. Daar is een huisarts voor en als het erg is verwijst hij je door naar een specialist.

Wij kunnen van hieruit niet zien wat je mankeert. We kunnen je wel zeggen dat jij zelf het beste aanvoelt of er iets fout zit vanbinnen. Dus vertel dat maar tegen je moeder.
Je mag in noodgeval ook alleen naar de huisarts, zelfs als je je verzekeringspasje niet bij je hebt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik begin me nu zeker zorgen te maken,ik lig niet meer stil van dit gevoel.. Ik ga norgenochtend naar de huisarts.. Dankje!

Andere antwoorden (3)

Dit zou ook goed een blindedarmontsteking kunnen zijn! Bij mij was dat ook hongergevoel, maar dan meer de pijnvariant daarvan. Als je (voor jou gezien) rechts onder je navel stevige druk zet met je hand op je buik en je laat dan los, doet dit dan hevige pijn? Zo ja: dan heb je zeer waarschijnlijk een blindedarmontsteking waar je ZEKER niettegenstaande bij moet zijn!!!!! Jammer trouwens dat je je niet serieus genomen voelt door je moeder. Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik voel geen pijn als ik onder mijn navel druk, maar ik las op een forum dat ik inderdaad blindedarm ontsteking of maagzweren kan hebben.. De huisarts is nu gesloten, maar ik ga morgenochtend toch maar even alleen naar de huisarts dan.. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een blindedarmontsteking was, Luna95, lag je nu met een geperforeerd buikvlies in het ziekenhuis op de intensive care voor je leven te vechten. Je antwoord klopt, L1986, maar niet na 3 dagen. Gelukkig maar ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar eb je helemaal gelijk in dorske! Bij mij destijds hield ik er na 1 dag al bijna niet meer uit. Tijdens operatie bleek dan ook dat ze er maar net op tijd bij waren (en dat hij bijna gesprongen was). Bedankt voor de aanvulling!!
Als je moeder je niet wil of kan helpen, dan zit er maar 1 ding op. Ga naar buiten, kijk wie er thuis is en bel daar aan. Vraag of die persoon je naar de huisarts wil brengen, te lang doorlopen met zoveel pijn in je buik, kan ernstiger worden dan nodig is. Je hebt nu hulp nodig, stel het niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je erge buikpijn hebt voel je zelf het beste of dat normaal is of niet. Je zult het wel met iedereen die al antwoordde eens zijn dat het niet normaal is en dat je er dus naar moet laten kijken. Krijg je ook nog koorts dan moet je zeker niet langer wachten.
Als het je maag is, dan zullen de middelen die je slikt de klachten mogelijk nog verergeren. Niet zelf dokteren, maar naar een echte dokter gaan!