Nog veel klachten na polsbreuk maar op foto's niets te zien. Nu een MRI, hoe betrouwbaar is die, zie je het als er toch iets niet goed zit van binnen?

Ik heb nog veel last van mijn pols na een polsbreuk. De breuk is echter enkele jaren geleden ontstaan en is nu puur medisch gezien volledig genezen, er zou ook geen afwijking in de stand zijn. Ook zou mijn pols weer volledig belastbaar moeten zijn.

Echter, ik ervaar dagelijks nog veel last van mijn pols. Belasting is haast niet mogelijk en ook de pols in gebogen stand houden of bijv. dingen tillen is is niet fijn. Het lukt wel even, maar ik merk dat ik daarna veel last heb. Opdrukken of jezelf omhoog houden dmv de pols is echt not done, ook daar heb ik na afloop behoorlijk veel last van, maar ook al vrijwel direct. (bij bijv. opdrukken, dat gaat vrijwel niet)

Omdat dit een letselzaak betreft ben ik op medische expertise geweest en nu wordt aangeraden om een MRI scan te laten doen omdat mijn pijnklachten niet overeen komen met het beeld dat de breuk volledig genezen is.

Ik ben echter werkelijk ten einde raad, mijn pols doet bij vrijwel alles écht zeer en ik kan het met geen mogelijkheid bewijzen, omdat de breuk is geheeld en alles goed staat.

Oftewel.. wat moet ik doen om te bewijzen dat het toch echt niet oké is? Hoeveel hoop moet ik vestigen op die MRI scan, en komt daar werkelijk alles uit als er echt iets aan de hand is, zoals ik beweer?

Anders heb ik namelijk geen flauw idee hoe ik ooit kan bewijzen dat het echt nog niet goed zit.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Het grote verschil tussen een röntgenfoto en een mri scan is dat de foto vooral bot goed weergeeft en de scan de zogenoemde weke delen. Dus als er iets mis is dat niet in het bot maar ander weefsel zit is het hierop te zien. Dit geeft niet de belofte dat ze sowieso vinden wat er mis is. En als ze niks vinden betekent het ook niet dat er niets is maar alleen dat er niet iets is dat ze met de huidige technieken aan kunnen tonen. Ik hoop voor je dat ze kunnen vinden wat er mis is.
Eventueel zou je kunnen kijken of er misschien iets in je spieren mis is, deze verzwakken op het moment dat je gips om hebt. Misschien zou een fysio kunnen kijken of het misschien een kwestie van revalidatie is.
En als laatste advies: wees heel duidelijk in het beschrijven van je klachten. Is het gelijk aan de pijn van toen het net gebroken was? Wat voor soort pijn is het? Waar zit het? En alle eventueel bijkomende klachten. Hoe vollediger, hoe meer kans dat het probleem wordt gevonden.
sterkte!