Soms als ik bijna slaap kan ik mijn kaken en armen niet meer bewegen hoe kan dit?

de laatste keer dat ik dit had had ik zowel ibuprofen als asperine gepakt. Kan dit het zijn? weet niet of dat de vorige keren ook zo was.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat dit slaapverlamming is. Dit is niks ernstigs omdat je dit elke nacht in je slaap ondergaat. Dit is een systeem van je lichaam dat ervoor zorgt dat je je bewegingen uit bijvoorbeeld je dromen in het echt niet gaat doen. Bij sommige mensen komen hier hallucinaties bij voor, sommige mensen vinden het heel erg eng of vervelend en sommige mensen vinden het helemaal niet erg.
Als je het heel erg vaak hebt of als je er veel last van hebt zou ik overwegen om naar de dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht inderdaad ook aan slaapverlamming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is het niet verstandig om ibuprofen te combineren met aspirine. Raadpleeg de bijsluiter of vraag eens na bij een deskundige!
Gaat het na een tijdje weer over of houdt het aan en val je dan gewoon in slaap?
Ik denk dat je spieren gewoon een tijdje waren verslapt. Dat hoort wel weer weg te trekken als je je niet duizelig voelt.

Het kán komen door je voedingspatroon of gewoon vermoeidheid. Als het nou aan blijf houden zou ik toch even de dokter waarschuwen! ;)