Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

hoe kan ik op een snelle manier gezwollen voeten opnieuw "normaal" krijgen?

Ik heb al sinds dat ik jong was last van gezwollen voeten. heel vervelend, omdat mijn schoenen dan gaan spannen. Ik neem nu al schoenen die een maatje groter zijn, om plaats te hebben voor de zwelling, maar dan nog heb ik pijn. Wat ik meestal doe is naar een toilet gaan en mijn voeten spoelen met de doorspoeling. Niet erg hygiënische, I know, maar soms de enige weg om nog te kunnen gaan.
Zijn er makkelijker manieren om mijn voeten snel te laten ontzwellen? Of eventueel om voeten niet meer zo te laten zwellen?

Toegevoegd na 23 minuten:
ik bedoel dus op korte termijn als je aan het shoppen bent of aan het werken of zo. dus een product of zo dat ik kan gebruiken of iets anders. ik weet wel dat het helpt als ik mijn benen op een stoel leg maar op mijn werk kan ik dat echt niet doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoutarm gaan eten. En als je een tijd hebt gestaan of gelopen daarna gaan zitten met je benen omhoog, zodanig dat je voeten hoger liggen dan waar je zitvlak zich bevindt. Toegevoegd na 35 minuten: Voorkómen is een betere manier. Als je aan het winkelen bent of nog lange tijd moet werken is er geen snelle methode om de voeten te laten slinken. Trek steunkousen aan voordat je de stad in gaat of naar je werk gaat. Die zijn te koop in medische bandagewinkels. Of nog beter: zoek via je huisarts uit wat bij jou de oorzaak ervan is en pak die aan!