Heb ik weer een ontsteking?

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een haarnetcyste gehad denk ik(een ontsteking die gepaard ging met groot abces in de bilnaad waar pus en bloed uit kwam op t laatst).
Nu begin ik weer een pijnlijke plek te krijgen ter hoogte van m'n staartbeentje, het is (nog?) niet dik maar wel een beetje rood en warm en wat pijnlijk in bepaalde posities.
Moet ik me nu zorgen gaan maken? Het was echt een hell en ik en bang dat t weer gebeurd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat kunnen wij niet weten hiervandaan en al helemaal niet zonder medische ervaringen. Het beste wat je kunt doen is morgenvroeg een afspraak te maken met je huisarts en als dat niet kan even langsgaan bij een huisartsenpost in de buurt. Laat een dokter het geval onderzoeken. Het kan van alles zijn. Ik hoop dat het niets ergs is. Succes! Don't worry by the way, dan wordt het alleen extra onverdraagzaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit soort onstekingen kunnen onstaan in je bilnaad, je liezen en je oksels en zijn idd heel erg pijnlijk.
Het beste is dit toch te laten behandelen door een huisarts of chirurg. Deze kunnen het abces goed openmaken en draineren en eventueel een antibiotica geven.
Helaas zijn sommige mensen vatbaar voor dit soort abcessen en is het vaak chronisch. Soms een tijdje niet, en dan ineens komt er weer een. Overgewicht, stress en roken kunnen een trigger zijn.
De plek kun je dagelijks wassen met betadine zeep, dit helpt enigzins om het te voorkomen. Is het eenmaal een abces moet je dit ook blijven doen. Kou ertegen helpt (zakjes ijsblokjes) dit verminderd de pijn en laat het abces sneller rijpen.
En natuurlijk naar de huisarts, om te behandelen.