Bij wie moet ik medisch advies inwinnen, specialist of huisarts?

4 maanden geleden ben ik geopereerd aan een buikwandcorrectie.
Opzich geen complicaties enz.

Wel had ik last van zwelling, die heb ik bij een therapeut laten tapen.
( op advies Plastisch chirurg) De zwelling was weg en mooi soepel.

Nu merk ik dat onder het litteken weer een paar lymfen dikker worden. Of zelfs wat anders kunnen zijn.. Ik ben ook maar een leek..

Buik word weer iets gevoeliger. Maar eigenlijk weet ik niet of dit met de operatie te maken heeft. Want lymfen kunnen overal te maken mee hebben.

Nu belde ik de assistente van de huisarts die reageerde raar. Bel maar je pc.
Maar ja ik heb ook wel eens last van onderhuidse ontstekingen. Het voelt wel anders. Dus weet ik niet waar ik moet beginnen.

Of toch bij de Huisarts?!

Ik voel het zitten, bobbeltje
Vooral als ik een andere houding aanneem.

Opties
1 Huisarts
2 Plastisch Chireurg (buikwandcorrectie)
3 Dermatoloog ( ontstekingen, normaal wel in die streek)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ook kunnen bellen met de poliklinische afdeling waar de na-controle plaats heeft gevonden. Leg de klachten uit, en zij kunnen je adviseren wat de volgende stap moet zijn.

Het beste antwoord

Zolang je nog onder behandeling bent bij de specialist, mag je hier rechtstreeks een afspraak maken zonder tussenkomst van de huisarts.
In jouw geval zou ik dat met de plastisch chirurg doen, omdat het in de buurt van je wond is, daarnaast wordt je buik weer gevoeliger en kan de arts hier ook gelijk naar kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon even een afspraak maken met de huisarts en laat die assistente maar kletsen. Die heeft helemaal niets te maken met de reden waarom jij een afspraak wil maken.
Jouw huisarts kent jouw geschiedenis en hij of zij kan beslissen of je weer naar de plastisch chirurg terug moet of evt. naar een andere specialist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is normaal om eerst contact te hebben met je huisarts.
Die kan je (weer) doorverwijzen naar de juiste specialist.
Ben je in het ziekenhuis onder behandeling van een specialist, dan kun je vaak
wel meteen en rechtstreeks bellen, maar na 4 maanden lijkt mij toch
dat je eerst bij de huisarts moet zijn.

Laat je niet afschepen door die assistente.
Zeg dat je een afspraak wilt voor het spreekuur.
In feite heeft zij er niets mee te maken waarvoor jij jouw huisarts wilt spreken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben bij allen nog wel onder behandeling, met eerdere problemen kon ik wrl weer langskomen. Maat weet niet of dit niet is of dat dit door de operatie is dus denk ik dat je het helemaal bij het juiste einde hebt!!